Aviseringar
Rensa alla

klamydia?


Ämnesstartare

Hej alla..
Jag har varit hos ungdomsmottagningen flera gånger men aldrig testat mig eller gått till gynekelogen bara hämtat p-piller.

Jag har alltid haft skyddat sex enda fram tills jag träffade min nuvarande pojkvän som jag har varit tillsammanns med i snart tre år. Han var då oskuld. Men kan jag fått klamydia trots det? de på ungdomsmottagningen har sagt nej men överallt på nätet står det att man kan få det genom att pussas eller bara nudda könen motvarandra stämmer det? :S mina kompisar säger nej..
Jag har häller aldrig sugit av någon annan kille än min nuvarande som inte varit med någonanna men jag har blivit slickad av en annan kille. kan det smitta så? jätte orolig
hoppas någon svarar fort


   
Citera

Testa dig då? Men chansen är nog rätt liten, om det du beskriver stämmer.


   
SvaraCitera

Testa dig, det skadar inte. Kisselikiss bara. Det blir du nog lugnare av. Och passa på att få en gynundersökning också, så att du får det överstökat.


   
SvaraCitera

Du har inte det om du inte har haft sex men någon annan än din pojkvän.


   
SvaraCitera

passaro:

chansen

*risken!!!!!!!1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har haft sex med tre men bara med en oskuld oskyddat så där har jag inte fått det ifrån. men någon som vet om det kan smitta på något annatsätt? står det kan smitta genom munnen.. eller om man nuddar partners kön med sitt eget och det händer ju naturligt när man e påväg att ha sex..


   
SvaraCitera

ängel:

ifrån. men någon som vet om det kan smitta på något annatsätt? står det kan smitta genom munnen.. eller om man nuddar partners kön med sitt eget och det händer ju naturligt när man e påväg att ha sex..

"Klamydia är en bakterie som främst sätter sig i slemhinnorna i slidan, urinröret och analöppningen och smittar mellan personer när slemhinnorna kommer i kontakt med varandra. Den smittar också via sperma och slidsekret. Klamydia sprids framförallt när man har samlag, antingen slidsamlag eller analsamlag. Den kan också smitta när man har munsex, men det är ovanligt. Risken att smittas vid munsex är störst om man får sperma i munnen. Om man får sperma eller slidsekret i ögat eller i munnen kan man få en klamydiainfektion där.

Klamydia smittar inte via kläder, handdukar eller på toaletter, eftersom bakterien inte överlever ute i fria luften."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm okej ska till gynekelogen imorgon kan nog fråga om jag får göra klamydia test där men har hört dem frågar om allt och dem kommer säkert säga jag inte behöver göra det... men jag vill vara säker. kostar så mycket att köpa på apoteket jue


   
SvaraCitera

ängel:

hmm okej ska till gynekelogen imorgon kan nog fråga om jag får göra klamydia test där men har hört dem frågar om allt och dem kommer säkert säga jag inte behöver göra det... men jag vill vara säker. kostar så mycket att köpa på apoteket jue

Om du känner dig osäker så ska du alltid testa dig. Har för mig att det är gratis på ungdomsmottagningen.


   
SvaraCitera