Aviseringar
Rensa alla

Klamydia - eternity sickness?


Ämnesstartare

Howdy.

Jag tror att jag kan ha fått klamydia. Det är dock egentligen inte mycket som talar för det, då både jag och mamma kan ha det, och ingen av oss har haft sex på ett sätt som gör att risken för klamydia är speciellt stor.

Men.
Det jag undrar är :

Klamydia, är det som aids, att man har klamydia för evigt, och smittar för evigt.
Eller är det mer som svamp infektion, man smittar när man har det, men kan bota det, och då slutar man smitta?

Hur funkar det? Det står inte speciellt tydligt någonstans. Jag trodde att klamydia fanns på dig resten av ditt liv. Att du aldrig är 100% fri från det..


   
Citera
Ämnesstartare

Nachac:

Man blir aldrig fri från virus över huvud taget.

Så.. Jag kommer att ha det hela mitt liv, dvs smitta folk med det hela tiden jag har sex? utan kondom?
jag kommer alltså alltid uppleva symptom också?


   
SvaraCitera

Dark_solitude:

både jag och mamma kan ha det, och ingen av oss har haft sex på ett sätt som gör att risken för klamydia är speciellt stor.

[tard]

Vad jag vet äter man pencilin så äre färdigt så sen.

Nachac:

Man blir aldrig fri från virus över huvud taget.

det där svaret var ju inte skrämmande alls...[confused]


   
SvaraCitera

Dark_solitude:

Så.. Jag kommer att ha det hela mitt liv, dvs smitta folk med det hela tiden jag har sex? utan kondom? jag kommer alltså alltid uppleva symptom också?

nej. vad jag vet kan man "bara" bli steril om man går med det för länge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

att man har klamydia för evigt, och smittar för evigt.

Nej det försvinner när man behandlas mot det.

Dark_solitude:

Jag tror att jag kan ha fått klamydia. Det är dock egentligen inte mycket som talar för det, då både jag och mamma kan ha det, och ingen av oss har haft sex på ett sätt som gör att risken för klamydia är speciellt stor.

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Så.. Jag kommer att ha det hela mitt liv, dvs smitta folk med det hela tiden jag har sex? utan kondom?
jag kommer alltså alltid uppleva symptom också?

Jag var inte helt säker, så jag tog bort mitt inlägg, men du hann tydligen läsa. Virus hänger kvar, inklusive minsta förkylning, och vilar latenta för att bryta ut när immunförsvaret är svagt, men du lider inte av dem ständigt för det. Klamydia verkar däremot vara en infektion, vilket går att bota.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag var inte helt säker, så jag tog bort mitt inlägg, men du hann tydligen läsa. Virus hänger kvar, inklusive minsta förkylning, och vilar latenta för att bryta ut när immunförsvaret är svagt, men du lider inte av dem ständigt för det. Klamydia verkar däremot vara en infektion, vilket går att bota.

ladysmurf:

Nej det försvinner när man behandlas mot det.

Blivande_japan:

nej. vad jag vet kan man "bara" bli steril om man går med det för länge

Thx guys. :3
Ska göra det där jävla testet och få det överstökat. Är eg livrädd, men det ordnar sig nog.
Tack ^^
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Thx guys. :3
Ska göra det där jävla testet och få det överstökat. Är eg livrädd, men det ordnar sig nog.
Tack ^^
[y]

Det är inte farligt.


   
SvaraCitera

Dark_solitude:

både jag och mamma kan ha det

[tard][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Dark_solitude: både jag och mamma kan ha det

jag och mamma har samma problem/Symptom..
Och nej, min pappa sätter inte på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

då både jag och mamma kan ha det,

kinky


   
SvaraCitera

Dark_solitude:

jag och mamma har samma problem/Symptom..

ok, men din formulering kan lätt misstolkas[crazy]


   
SvaraCitera

Dark_solitude:

jag och mamma har samma problem/Symptom..
Och nej, min pappa sätter inte på mig.

åååååååååhhhhhhh


   
SvaraCitera

Klamydia är en könssjukdom orsakad av bakterier. Får enkelt reda på om man är smittad eller ej via provtagning på ungdomsmottagning, vårdcentral, gynekolog.. Botas med en penicillinkur och sen är man av med det. K är smittsamt så under behandlingen ska man inte ha sex.

Får man fråga varför dy tror att ni är smittade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

et är dock egentligen inte mycket som talar för det, då både jag och mamma kan ha det, och ingen av oss har haft sex på ett sätt som gör att risken för klamydia är speciellt stor.

lol wat iz thiz i dont even


   
SvaraCitera