Forumet - Klamydia och behandling.. Har ni fått biverkningar?

Klamydia och behandling.. Har ni fått biverkningar?

2735 0 10
Har idag fått antibiotika mot klamydia. Enligt kärringen på um (som f.ö är en av dem otrevligaste människorna som jag någonsin träffat på) så var det JÄTTEvanligt med biverkningar, såsom illamående och diarre. Tabletterna det handlar om är Doxyferm. Enligt henne skulle man ta dem i samband med mat, så att man har något annat i magen också. Men vad är bäst, att ta dem direkt innan man sväljer första tuggan eller direkt efter man ätit klar?
Iallafall, min fråga till er, har ni fått några biverkningar när ni tagit era tabletter?
Och kan det bli värre när man är mitt i "tjejveckan"?
Allt är ju såklart inviduellt, men är endå nyfiken på hur många som fått nån biverkning och i såfall vad. Inte för att det spelar någon så stor roll, kommer ju endå ta dem. Men vill veta lite vad jag har att vänta mig. Är lite nervös[blush]
Minnan:

Men jag gillar att ha kontroll, och det har jag inte när jag svalt tabletterna.


Du har varken mer eller mindre kontroll över dig själv och din kropp bara för att du tar antibiotika. Du väljer ju fortfarande att ta död på din infektion (tillsammans med din tarmflora). Menar du att du aldrig har ätit antibiotika förut? Har du aldrig varit sjuk, eller vad är grejen?

Använd citeringsfunktionen förresten.

Spana också in:

Minnan:

Varför ska jag använda citeringsfunktionen?


Därför att annars ser jag inte när du vill säga mig någonting. Jag tänker inte gå in i tråden varje gång jag ser att någon har skrivit någonting, bara för att se om någon har skrivit till mig.

Minnan:

Och nej, jag har aldrig ätit antibiotika, iallafall inte vad jag kommer ihåg. Möjligtvis när jag var mindre men inget jag har minne av.


Du har aldrig haft lunginflammation, influensa eller någon annan skitvanlig infektion av något slag? Hur som helst så är det inte någon fara med att äta den svaga antibiotika som du får utskriven av läkare. Förutsatt att du inte är allergisk så är det värsta som kan hända att du får lite ont i magen.