Aviseringar
Rensa alla

klamydia


Ämnesstartare

jag har panik. Hade sex med en kille förra veckan. Dagen efter fick jag mellanblödning. Och idag fick jag mellanblödning IGEN. Och jag vet inte ,men allt tyder på klamydia. Det har gått 6 dagar sedan vi hade sex men de står att man ska vänta ÖVER en vecka innan man testar sig för säkert resultat. Men när jag nu har så starka symptom, funkar det att testa sig redan nu? har fan panik och vill bara skicka in svaren så fort som möjligt 


   
Citera

Du borde nog ta och skicka in rätt omgående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AddeGranberg:
Du borde nog ta och skicka in rätt omgående.

alltså så fort som möjligt trots att man egentligen ska vänta över en vecka?


   
SvaraCitera

elinsimonsson:  Det har gått 6 dagar sedan vi hade sex men de står att man ska vänta ÖVER en vecka innan man testar sig för säkert resultat.

Skit i det. Om du har fått symptom redan så finns det ingen mening med att vänta.


   
SvaraCitera

Ja om det nu håller på och blöder sådär borde du nog göra det.


   
SvaraCitera

Tag ett chillpiller och spring iväg till vårdcentralen. 


   
SvaraCitera

Du ska vänta minst 1 vecka innan du går och testar dig, lycka till


   
SvaraCitera

minst 7 dagar vill um/kvinnohälsan/sti-std-mottagningar att man väntar för att det säkert ska synas, så man SÄKERT vet om man har eller inte har någon könssjukdom. mellanblödningarna kan bero på annat.


   
SvaraCitera

elinsimonsson:
     

Tycker att du ska testa dig redan nu. Men om möjligt -  gå till ungdomsmottagningen och prata med barnmorskan och hör vad hen har att säga.


   
SvaraCitera

Man kan ringa till ungdomsmottagning om du känner dig osäker på om du får ta testet eller inte innan sju dagar. Kanske kan du även få något lugnande råd. De flesta jag pratat med på UM har varit trevliga prickar, sitter alltid och snattrar om allt mellan och himmel och jord när jag är där. 


   
SvaraCitera