Aviseringar
Rensa alla

Klamydiatest efter 10 dagar?


Ämnesstartare

Var på UMO idag och fick besked om att jag inte har klamydia. Tog testet för en vecka sedan och då hade det gått exakt 10 dagar sedan smittotillfället. Sökte på google och på vissa sidor stod det att man kunde testa sig tidigast 7 dagar senare, 7-10 dagar senare, andra 14 dagar senare. Kan jag ha testat mig för tidigt??


   
Citera

Du skulle ha frågat på UMO innan du begav dig av. Ring 1177 så får du svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag bokade tid långt innan, men det som hände var att jag träffade en kille under tiden... i väntan på mitt besök hos UMO. Vi hade inte sex, men hans kön nuddade mitt under en längre tid och tydligen kan klamydia smitta på det sättet, vilket jag inte visste.


   
SvaraCitera

Elmas:

Alltså jag bokade tid långt innan, men det som hände var att jag träffade en kille under tiden... i väntan på mitt besök hos UMO

Som jag skrev, ring 1177 eller gå tillbaks till ungdomsmottagningen.

Vad vi än skriver så ska du alltid testa dig igen om du inte är säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar på att beställa hem ett sånt där gratis klamydiatest på nätet. Fungerar de lika effektivt som de hos t.ex. UMO?


   
SvaraCitera

Elmas:

Funderar på att beställa hem ett sånt där gratis klamydiatest på nätet. Fungerar de lika effektivt som de hos t.ex. UMO?

nej många av dom är värdelösa och så kostar dom ju pengar det gör väl inte umo och sedan så följer dom ibland inte kraven för smittspårning...


   
SvaraCitera