Aviseringar
Rensa alla

Klara Lifvet: Åsikter, tips och övningar


Ämnesstartare

Klickar du på den nya bannern längst upp på så hamnar du på Klara Lifvet-sidan. Där finns en applikation med KBT-övningar (Kognitiv beteende terapi), som är framtagna av psykologer för att hjälpa dig lära dig se på livet annorlunda och tänka på ett sätt som får dig att må bättre.

Det allra smidigaste är att använda applikationen i mobilen, men det funkar också att använda den på datorn. För att komma igång med övningarna loggar du in via Facebook. Självklart kommer inget av det du gör att synas på din Facebook-sida.

Här kan du skriva dina åsikter eller erfarenheter av kognitiv beteende terapi i allmänhet eller kring övningarna i applikationen. Du kanske har egna bra tips för hur man kan öva sig på att vända på det negativa tänkandet?


   
Citera

trams

vad ska jag få ut av att en spydig kille påpekar saker jag redan vet och en psykolog gör grava förenklingar?


   
SvaraCitera

smart


   
SvaraCitera

kränkande propaganda riktad från välmående överklassnarcissister till hjälplösa utkantsexistenser

aningslöst, oinsatt och kontraproduktivt


   
SvaraCitera
time
 time

Av någon anledning får jag det inte att fungera. Men det kanske bara är mitt internet som knasar. Eller något.


   
SvaraCitera

Jag tyckte det var gay att man skulle logga in via facebook[mad]


   
SvaraCitera

Det är något krångel med eran flash-applikation


   
SvaraCitera

Har inte uttryckligen fått KBT, men den hjälp jag fick inom öppenvården några år var i stort baserade på beteende- och kognitiv psykologi, så har väl viss erfarenhet. God erfarenhet måste jag säga, det är det som funkat bäst för mig.

KBT i mobilen vet jag väl inte riktigt om jag skulle lägga så stor vikt vid, och att "alla" ska använda den (eller ja, den här typen av breda, öppna publikation) känns lite som att säga att alla (eller den stora massan iaf) behöver terapi - och då kanske det är dags att tänka efter om det verkligen är folk som är sjuka eller samhället som har sjuka krav på hur pass lycklig man ska vara. Känner mig kluven. Å ena sidan är psykisk ohälsa på topnivåer statistiskt sett och jag kan se behovet, å andra sidan.

Alexandra Algerydh:

Kognitiv beteende terapi

Kognitiv beteendeterapi [wink]


   
SvaraCitera

Alexandra Algerydh:

För att komma igång med övningarna loggar du in via Facebook.

varför facebook?


   
SvaraCitera

KingGurka:

å andra sidan.

[love]


   
SvaraCitera

KingGurka:

Å ena sidan är psykisk ohälsa på topnivåer statistiskt sett och jag kan se behovet, å andra sidan.

Detta är faran med den symptombehandlande psykologin.


   
SvaraCitera