Aviseringar
Rensa alla

Klardrömmar.


Ämnesstartare

Hej! Finns det någon här på forumet som har eller har haft klardrömmar? Själv håller jag på att träna upp det och häromdagen när jag sov mellan arbetspassen så hade jag ungefär 5-6 klardrömmar på bara någon timme! 

Kommer ihåg en av dem väldigt klart och det var att jag gick ner för trappan och tittade på mina händer (när man drömmer har man alltid (eller ofta?) 6 fingrar istället för 5!) Sedan hoppade jag ut genom fönstret och försökte flyga, men jag blev så exalterad att jag vaknade 🙁  

För att förklara en klardröm lite kortfattat: En klardröm är en dröm som du har full kontroll över, du kan alltså göra precis vad du vill i drömmen eftersom du är medveten om att du drömmer. Många barn har klardrömmar i unga åldrar men det försvinner med tiden, detta går givetvis att träna upp väldigt enkelt, dock är det tidskrävande! Läs mer om klardrömmar här  http://sv.wikipedia.org/wiki/Klardr%C3%B6mmande  .

Så! Ni får gärna dela med er av allt ni kan om ämnet! 🙂 Och nej, det är HELT ofarligt att klardrömma, det har ingen negativ inverkan på sömnen eller på hjärnan, utan tvärtom faktiskt, det kan hjälpa dig en massor! 

Må väl! // Prinzen.


   
Citera

mm typ alltid när jag somnar på rygg


   
SvaraCitera

alla skämt om varför jag låg på rygg undanbedes


   
SvaraCitera

isola:
alla skämt om varför jag låg på rygg undanbedes

Mycket glad!


   
SvaraCitera

Har försökt jättemånga gånger.. Antingen e jag inte trött alls, eller jättetrött och somnar dirr samt tappar fokus.. 

Tror mig har haft en sådan här dröm ofrivilligt though.. Minns hur jag i drömmen letade efter tecken på att det var en dröm, hade ju läst en massa om konstiga fingrar osv.. Men hittade inget tecken på att det var en dröm.. Samtidigt visste jag att jag drömde, haha ganska kusligt var det! Försökte vakna där ett tag och greps av panik när detta inte gick..

Det var som att jag i drömmen vaknade för att gå på toa.. Väl sittandes där kommer jag på att jag inte alls har lämnat sängen utan fortfarande ligger och sover.. Hur som helst, tänkte tanken på att gå tillbaks till sängen för att se mig själv men vågade inte!

Helt plötsligt när jag ansträngde mig utav bara helvete teleporterades jag med toaletten till en djup jävla skogjävel mitt på dagtid.. Minns lukten från växterna i närheten och vinden som svepte förbi.. Reste mig från toan och gick runt lite för att utforska naturen.. Några sekunder senare drogs jag upp i himmelen men en jävla fart och genom universum och tillbaks till min säng, samt vaknade upp på riktigt med ett ryck! 

Visade sig att jag hade legat på rygg... 


   
SvaraCitera

e oftast medveten om att jag drömmer, kan dock inte kontrollera det

jööbigt


   
SvaraCitera

Haft det en gång. Då flög jag runt omkring. 


   
SvaraCitera

det har hänt, men jag är ännu väldigt dålig på det och jag slussas mellan verkligheten och den skapade världen. dock verkar det som att jag ej kan kontrollera vad som finns materiellt i världen, men jag är fri. 


   
SvaraCitera