Aviseringar
Rensa alla

Klardrömmar


Ämnesstartare

Lanina:

Faktiskt, så brukar de flesta inte det. Självklart inser man det när man vaknar, men väldigt många tvivlar t o m på att det är möjligt att styra sin dröm, etc.

Vissa kan det naturligt, och tror därför att alla kan det.

Aldrig vart med om[confused]


   
SvaraCitera

Lanina:

Varför vill man vakna direkt ifall man vet att det är en dröm?

Har nästan alltid hänt mig när jag drömt just mardrömar.


   
SvaraCitera

Lanina:

Varför vill man vakna direkt ifall man vet att det är en dröm? Då kan man ju ta det lugnt och göra vad man vill istället.

För att det är helt jävla fucked up, man får panikångest och dör nästan? >>


   
SvaraCitera

Lanina:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Tror det iafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kotoko:

Har nästan alltid hänt mig när jag drömt just mardrömar.

Men när man inser att det är en mardröm behöver man inte vara rädd?
Den enda gången jag tänkte så var när jag var typ 5-år, för jag förstod inte att jag inte behövde vara rädd när det bara var på låtsas.

Mahks:

För att det är helt jävla fucked up, man får panikångest och dör nästan? >>

eh, nej? Man tar kontrollen själv.


   
SvaraCitera

Lanina:

eh, nej? Man tar kontrollen själv.

Det är trevligt för dig att du kan styra dina drömmar hur du vill.

Har inte drömt någonting på länge dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahks:

Det är trevligt för dig att du kan styra dina drömmar hur du vill.

Alla kan det, det första steget är att inse att man drömmer. Sen tar man det lugnt och tänker rationellt: det finns inget att vara rädd för i ens egna tankar.
Vaknar gör man förr eller senare, men tills dess kan man ju göra vad som helst. Dina tankar.


   
SvaraCitera

Lanina:

Men när man inser att det är en mardröm behöver man inte vara rädd?
Den enda gången jag tänkte så var när jag var typ 5-år, för jag förstod inte att jag inte behövde vara rädd när det bara var på låtsas.

Jag brukar ändå känna väldigt starkt obehag under drömmens gång, så jag vill helst komma därifrån. Och ju mer man försöker desto mer panikslagen blir man, och rädslan blir värre och värre. Har dock lyckats väcka mig själv några gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kotoko:

Och ju mer man försöker desto mer panikslagen blir man, och rädslan blir värre och värre.

Sluta försöka?


   
SvaraCitera

Lanina:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Fattar inte varför alla får panik? Jag har haft två. Den första insåg jag att det var en dröm pga. någon grej jag såg som egentligen ska vara på mitt rum. Jag var jagad av en kille, men när jag insåg att det var en dröm så stannade jag och fällde honom, sen sprang jag iväg och gjorde massa busiga grejer när han kom ikapp mig igen. Riktigt kul faktiskt [smile]


   
SvaraCitera

Lanina:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

det bästa som finns.. då kan man göra massa sjuka saker man inte skulle gjort i verkligheten. sweeet!


   
SvaraCitera

Smart du är, lysande.


   
SvaraCitera

Lanina:

Sluta försöka?

Nej? Mardrömmar är obehagliga. Och ibland lyckas jag ju. 😉


   
SvaraCitera

Om du vill ha en klardröm, bara låtsas att livet är en dröm. Om du har tur kanske du vaknar upp i Verkligheten.


   
SvaraCitera