Aviseringar
Rensa alla

Klassresa!


Ämnesstartare

Hej! Jag undrar om ni har några förslag på vad man ska göra/sälja för att få in pengar till klass resan?

Nån som vet vars man får tag på platspåsar att sälja?


   
Citera
smisk

Öh. Plastpåsar? Du kommer inte direkt tjäna ihop mycket då, kanske en bussresa mellan Gävle och Uppsala. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej men vad ska man göra då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Öh. Plastpåsar? Du kommer inte direkt tjäna ihop mycket då, kanske en bussresa mellan Gävle och Uppsala. [tard]

lol

l_modo_93:

okej men vad ska man göra då?

Sälja kakor? Det gjorde vi när vi skulle åka till Estland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Sälja kakor? Det gjorde vi när vi skulle åka till Estland.

Okej men är det ingen som vet vars man kan få tag på plast påsar för det var de vi kom överens om i klassen[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

l_modo_93:

Okej men är det ingen som vet vars man kan få tag på plast påsar för det var de vi kom överens om i klassen[wink]

Plastpåsar? De kostar 50 öre på ICA. Eller så brukar man få dem gratis när man köper något.

Hur mycket har ni tänkt att sälja plastpåsarna för? Ska jag vara ärlig så kan jag inte komma på något sämre att sälja än plastpåsar.

Ni skulle nog tjäna mer pengar på att panta burkar.
Bäst vore nog att sälja något vettigt, kanske sälja hembakade bullar/kakor på något torg, eller köpa in kakor och sälja för höga priser för att ni får sympati för att ni är ungar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sälj färskt bröd eller julkort [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Plastpåsar? De kostar 50 öre på ICA. Eller så brukar man få dem gratis när man köper något.

Jag menar inte såna påsar utan såna man har i frysen lr vad man ska säga[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem vill köpa plastpåsar lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Vem vill köpa plastpåsar lol

exakt, kakor är mkt lättare att sälja + att ni kommer tjäna mer på att sälja kakor än plastpåsar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

l_modo_93:

Jag menar inte såna påsar utan såna man har i frysen lr vad man ska säga[smile]

Haha fryspåsar?
Du kan säkert köpa en rulle med 100st för ingenting på ÖB.

Det vore ju bättre om ni sålde fryspåsar med kakor i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack för hjälpen[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

l_modo_93:

Hej! Jag undrar om ni har några förslag på vad man ska göra/sälja för att få in pengar till klass resan?Nån som vet vars man får tag på platspåsar att sälja?

Jag vet inte hur lågnt ni tänkt resa men jag tror inte att plstpåsar kommer att ge mer pengar än att ni får varsin biobiljet...[no-no]

Vi i min högstadieklass sålde bl.a. julkalendrar, vykort/julkort och polkagrisar. vi anordnade även discon, och turades om att stå utanför ICA varge fredag under nästan hela 9:an och sålde fikabrön!Vi fick ihop så pass att vi hamna i Barcelona en vecka[wink]


   
SvaraCitera

l_modo_93:

Hej! Jag undrar om ni har några förslag på vad man ska göra/sälja för att få in pengar till klass resan?

Nån som vet vars man får tag på platspåsar att sälja?

Ja jag har det absolut bästa allternativet.
Våran klass har jobbat in pengar i många år.
Vi vart kontaktade av ett företag som heter freshab genom dom så säljer man tandborstar.
Hur enkelt som helst , alla borstar ju tänderna , tror knappast att alla käkar salami för 160kr.
Det är absolut det företaget som lämnar mest i vinst , och tro mig , vi har testat sälja allt!!!
Tror deras hemsida är www.freshab.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni kommer inte tjäna ihop så mycket. Typ bara en tågbiljett till gamla stan + en pigelin[tard]


   
SvaraCitera