Aviseringar
Rensa alla

Kliar i rumpan


dörrhandtaget:

inte för mig heller förutom när det blir varmt o man svettas mellan skinkorna

Hm jag kanske aldrig blir svettig mellan skinkorna. Måste ha bra perspirant i röven.

dörrhandtaget:

Dold text:

Dold text: Skoja inte [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

åh det har jag gjort en ggn och ALDRIG mer!! Det har aldrig kliat så mkt o så intensivt någonsin i hela mitt liv

xDDDD

nää, man ska nog låta bli. speciellt om det brukar klia när man rakat sig (typ på benen, under armarna eller på fittan).
fått askänslig hud så jag går och kliar mig under armarna hela tiden [blush]


   
SvaraCitera

Fyfan, nu väcks minnen från den där fruktansvärt äckliga springmaskmedecinen man fick dricka när man åt sand på dagis. [censur][censur] Fyfan vad äcklig den var, jag kunde inte svälja tabletter.


   
SvaraCitera

Kan ju vara koprolitiska ansamlingar.


   
SvaraCitera

I love Lucy:

xDDDD

nää, man ska nog låta bli.

ja!! de tgick #% ut över mina studier till och med XD det kliade så mkt så jag tänkte bara på det. LED verkligen hahhaha.. sen blev jag irriterad på killen min hela tiden för det kliade så ja blev tokig. och gå hem från skolan alltså ja småsprrang hela vägen o ville bara in i hallen så man kunde scratcha som en tok! [censur][blush]

I love Lucy:

fått askänslig hud så jag går och kliar mig under armarna hela tiden [blush]

nae stackars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

ville bara in i hallen så man kunde scratcha som en tok! [censur][blush]

xDDD

ja, det är fanimig inte trevligt om det kliar efter rakning alltså 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OMFG SPRINGMASK SLUTA!! FYFAN VAD ÄCKLIGT! visste inte vad det var för ngt så jag sökte på google bilder FYFAN VAD SKABBIGT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Springmasken är den vanligaste tarmparasiten i Sverige. Den är ofarlig, men orsakar en infektion som gör att det kliar i stjärten. Det är främst barn som får den, men masken förekommer även hos vuxna. De flesta barnfamiljer har någon gång drabbats. Oftast kan du behandla infektionen själv med receptfria tabletter. Kontakta din vårdcentral om egen behandling inte hjälper.
Springmasken lever i tarmen. Särskilt nattetid vandrar den vuxna honan till ändtarmen för att lägga sina ägg strax utanför ändtarmsöppningen. Barnet kliar sig i stjärten och infekteras när det stoppar fingrarna i munnen och sväljer äggen. Barn infekteras ofta igen av sina egna maskars ägg. Det går att se maskarna med blotta ögat. De är vita, sytrådssmala och sex till åtta millimeter långa.

Två andra typer av maskar som också förekommer i Sverige är spolmasken och bandmasken. Spolmasken är 10-35 centimeter lång. Den ser ut som en vit daggmask, lever i tunntarmen och sprids via dåligt sköljda grönsaker. Bandmasken, som även kallas binnikemask, kan bli flera meter lång. Den lever i tunntarmen och sprids via infekterat rått svin-, nöt- eller fiskkött.

OMFFFFFFFFFFFFFGGGGGGGGGGGGGGGG SKA ALDRIG FÅ MASK!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera