Aviseringar
Rensa alla

klimathotet


EnsamFlickaVärlden:

vilket klimathot?? (Du röstade på detta alternativ)

Jag är alkoholist, bryr mig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skit samma


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

NEJ, inte alls (Du röstade på detta alternativ)

oroar mig inte men jag tänker på det.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

vilket klimathot??

Compton GangztaH:

Påhitt oroar inte mig.

Word.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

JA, lite (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De flesta här är ju över 15, har ni inte tagit Samhällskunskap A-kursen? [shake][shake][shake]. Snacka om att ni har mycket att lära, "nej", jävla idioter.

EnsamFlickaVärlden:

JA, jätte mycket (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

NEJ, inte alls (Du röstade på detta alternativ)

Jag längtar. Därför går jag ALDRIG, tar alltid bilen och gör extra varv runt rondellerna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnsamFlickaVärlden:

JA, jätte mycket (Du röstade på detta alternativ)

Eller ja, inte "oroar" mig direkt. Men jag tycker det är vidrigt att vi människor anser oss ha rätten att förstöra något som inte bara tillhör oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rullatorjänta32:

Jag längtar. Därför går jag ALDRIG, tar alltid bilen och gör extra varv runt rondellerna!

Hoppas dina barnbarn dör [bigsmile], annars dödar jag dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"JA, lite". Det är det vetenskapligt korrekta. Självklart blir det inte så som aftonbladet vill få det till, men om ingenting görs (...att tro att "förändring" innebär något annat än forskning kring lösandet av den globala uppvärmningen tyder på efterblivenhet. Nej, vi kan och ska inte minska vår energianvändning, det hade dessutom ändå inte påverkat någonting då den globala uppvärmningen redan är påbörjad) så kan det bli lite småjobbigt om sisådär 50-100 år.

Ovanstående is teh science.

God Konsument:

Men jag tycker det är vidrigt att vi människor anser oss ha rätten att förstöra något som inte bara tillhör oss.

Vad menar du? Jorden tillhör ingen. Du menar väl inte att du tror på någon slags "planetmoral", att planeter är oskyldiga små entiteter som måste skyddas för att det är sååå synd om dem? [rolleyes]

Eftersom jag utgår från att vi båda vill att mänskligheten ska nå framgång så har jag jävligt svårt att se vad du har för argument mot att nyttja planeten. Ett rationellt argument är exempelvis "vi kan för närvarande inte leva på något annat ställe än på jorden" (som måste vidareutbyggas med "...och det är inte säkert att vi kommer att hitta någonting innan det att vi inte längre kan bo på jorden").


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi och jorden överlever även om havsnivån höjs med 5 cm på 100 år, så jag oroar mig inte särskilt mycket. Men jag tycker helt klart att vi måste bättra oss och minska utsläppen (inte bara av koldioxid) och användningen av fossila bränslen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Vad menar du? Jorden tillhör ingen. Du menar väl inte att du tror på någon slags "planetmoral", att planeter är oskyldiga små entiteter som måste skyddas för att det är sååå synd om dem? [rolleyes]

Jorden tillhör alla som använder den, vi är en minoritet och har därför inte rätt att förstöra den.

k1337oris:

Eftersom jag utgår från att vi båda vill att mänskligheten ska nå framgång

Inte på andra arters bekostnad, nej. Men ett samhälle ska självklart utvecklas hela tiden.

k1337oris:

jävligt svårt att se vad du har för argument mot att nyttja planeten

Planeten ska självklart användas men inte förbrukas, den ska nyttjas på ett hållbart sätt med hänsyn till andra arter och framtida generationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Planeten ska självklart användas men inte förbrukas, den ska nyttjas på ett hållbart sätt med hänsyn till andra arter och framtida generationer.

Framtida generationer får det självklart bättre om vi som mänsklighet utvecklas. Eller påstår du att mänskligheten hade det bättre för 1000 år sedan än idag?


   
SvaraCitera

Nej, däremot så känner jag ett stort hat mot en stor del människor.

ler


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

NEJ, inte alls (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera