Aviseringar
Rensa alla

klocka


Ämnesstartare

Är i behov av en slitstark och hyffsat snygg klocka

hjälp mig, ger inte mer än 800 kr [smile]

Seså, hjälp mig..

Mvh


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

gååglä


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på tradera säljs billiga japanimporterade klockor, kika där. Köp en vattentät om den ska va slittålig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad vill du ha för stuk på klockan?
Dykare?​
​Flieger?
Flightmaster​?
​Military?
Sport?

Nu kostar nästan varenda klocka jag länkat till mer än en tusenlapp, men bara så man får något hum om vad du gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du vill ha en klocka som håller ska du satsa på en schweizisk, och dom kostar mer än 800 kr. Citezens kanske är relativt billiga dock.


   
SvaraCitera
Exner

Dan_the_ironman:

Om du vill ha en klocka som håller ska du satsa på en schweizisk, och dom kostar mer än 800 kr. Citezens kanske är relativt billiga dock.

Schweiz är framför allt känt för finmekanik, och här är det snarare en batteridriven klockan som är intressant. Därför skulle jag snarare föreslå en japansk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Om du vill ha en klocka som håller ska du satsa på en schweizisk, och dom kostar mer än 800 kr. Citezens kanske är relativt billiga dock.

Fast Citizen är japanskt.

Vet man var man ska leta kan man göra stora klipp på klockor. Dock är 800 ganska mycket i underkant om man ska ha något som håller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Därför skulle jag snarare föreslå en japansk.

Dom är kända för kvalité, japanarna gör ju inte lika bra klockor det kommer man ju inte ifrån. Om man jämför tex en Casio och en Tissot så är det ju stor skillnad, å andra sidan så kostar ju en Tissot lite mer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Fast Citizen är japanskt.

Haha, oj då [blush] Då har jag missuppfattat, men det är väl snäppet bättre än Casio?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

japanarna gör ju inte lika bra klockor det kommer man ju inte ifrån.

Både seiko och citizens high-brand klockor gör ju mycket bättre ifrån sig än t.ex. tissot. Det är något som just klocktillverkare inte vill erkänna, och dessutom har ju seiko gjort det stora helgerånet och använt plast i sina automatverk.

känner folk som har jävligt många dyra klockor (Rolex, Breitling, IWC, Marathon, Sjöö&Sandström mm) och påstår att vissa Japoanska verk är minst lika bra som de schweisiska.
Seiko brukar ju alltid vara i framkant i varje prisklass den ställer upp i.

Nu har jag faktiskt både en Seiko och en Tissot. Dock är siekon lite för ny för att jag ska kunna ge ett definitivt svar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Nu har jag faktiskt både en Seiko och en Tissot. Dock är siekon lite för ny för att jag ska kunna ge ett definitivt svar 🙂

Jag har inte så mycket erfarenhet av Seiko för jag lov att erkänna, men tex Casio vet jag brukar se slitna ut väldigt fort.

När man köper quartz så är ju i princip det enda man behöver tänka på hur slittålig den är, och om en klocka ser ut som ny efter 6-7 år så är det ju ett bra köp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

När man köper quartz så är ju i princip det enda man behöver tänka på hur slittålig den är, och om en klocka ser ut som ny efter 6-7 år så är det ju ett bra köp.

Fast på klockspråk heter det ju att klockan har fått en "fin patina". Vilket stämmer på många bättre klockor. Helt nya ser dom ju helt tokiga ut. Nej, tackar vet jag en jävligt sliten Rolex Sub, eller en gammal Breitling :).

De få Casio jag ägt dog en väldigt snabb död kan jag ju säga. Dock så är ju G-shock en av de bästa militära klockorna just för sin omöjlighet att dö. Har aldrig ägt en själv (jag gillar inte digitala kloockor), men de jag känner som haft en G-shock, har helt sjuka historier vad dom gjort.[bigsmile]
Sen att man lätt kan köpa dom för ca 50USD gör ju att dom är perfekta slit och släng-klockor =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Helt nya ser dom ju helt tokiga ut.

Kanske om det är stållänk på, eller jag tycket det ser förjävligt ut i vilket fall som helst.

Men om man köper en ny klocka är det ju jävligt surt om glaset repar sig med en gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Sen att man lätt kan köpa dom för ca 50USD gör ju att dom är perfekta slit och släng-klockor =)

Jo precis, men köper man en klocka som ska hålla i 10-20 år så köper man ju hellre en schweizist som man vet håller och som glaset inte blir repigt på.


   
SvaraCitera