Aviseringar
Rensa alla

Klotter (Spraya med sprejfärg)


Ämnesstartare

Har precis gått med i ett förtortsgäng, Vi klottrar en massa och så men vad händer om någon anmäler det? Att vi klottrar. Gör polisen någon undersökning eller något sånt?


   
Citera

de dokumenterar olika tags och kopplar ihop personer till dem om de kan.

ifall du bryr dig om sådant tvivlar jag på att gäng är din grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

ifall du bryr dig om sådant tvivlar jag på att gäng är din grej.

jag vet jag är ganska feg, det är därför jag är med där om du förstår vad jag menar. Men vi klottar "UG5" Det betyder UnderGround5, Det leder väll inte till något? Fast förstår om du inte precis kan svara på det p.g.a att det beror på om andra vet. Men tack för svaret 🙂


   
SvaraCitera

Om polisen tar dig, så kan det bli dryga böter som max.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum X/Klotter


   
SvaraCitera

tvivlar på att dom orkar lägga ner tid på det men du lär inte bli särskilt kraftigt bestraffad nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa ett liv, gör något vettigt. Att förstöra allmän egendom kommer inte leda någonstans. Du får inte den street cred du tror att du får och du tjänar inget på det.

Vad är det du söker?

Om det är gemenskap så gå med i en förening, ett lag eller något liknande. Tro mig, du kan hitta bättre och mer konstruktiv gemenskap på annat håll.

Om det är pengar så är småkriminalitet knappast lönsamnt. Böter och fängelse kommer kosta mer en vad du får in. Skaffa ett jobb, hitta något kul att sälja. Det är lagligt och ger meriter. Prickar i register är mardrömmar för din framtid.

Är det spänning? Hitta något annat. Satsa på att bli kär, börja med en extremsport. Få adrenalinkickar som inte skadar andra.


   
SvaraCitera

Är ni sådana där jävligt toffa poojkar? *finsk dialekt*

lolz

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ps. väx upp


   
SvaraCitera

hoppas dom har viktigare saker än att lägga tid på sånt.. dom som ja vet håller på me sånt har aldrig blivit gripna för det, utan andra saker som såna där gäng ofta håller på med,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DayserEyes:

jag vet jag är ganska feg, det är därför jag är med där om du förstår vad jag menar. Men vi klottar "UG5" Det betyder UnderGround5,

Alltså mitt tips är väl att omedelbart sluta skriva på det här forumet när du har avslöjat din egen tagg. Nu har dom ditt nick på det här forumet och jag hoppas verkligen att du inte är så dum så du har det någon annanstans. Dessutom har du flera inlägg på detta forum, kanske går att identifiera dig utifrån vad du skriver?

För övrigt finns det fan inget töntigare än små skitungar på 13 år som tror de är ascoola när de gör sånt. Du lär inte åka fast men gör du det sitter du i skiten. Du kanske inte är straffmyndig än men du kan fortfarande få betala skadestånd för sanering om det går så långt (det är inte dina föräldrar som betalar, det är du själv). Sen vet jag med egen erfarenhet att såna där "gäng" tappar i coolhet väldigt snabbt om man säger så. Dessutom brukar "oskyldigt" klottrande utvecklas till andra typer av brottslighet. Det är en viss typ av människor som hamnar i sådana grupper, och de är inga jag skulle rekomendera att umgås med på det viset.


   
SvaraCitera

Smart att öppet skriva din Tag, vad ni gör och ditt användarnamn bro.

Att tagga kan kosta dig jävligt dyrt om du inte är försiktig och om du plockas (det gör du minst 1 gång i livet om du håller på mycket) så kommer du få betala som fan och hamna i brottsregistret. Sen, Underground5 kan nog vara tidernas töntigaste crew-namn.

(Tagga på bara, men gör det med mening och lite passion)


   
SvaraCitera

Nu hänger jag inte med här, vart finns hans crewnamn och taggs? Fanns den med i trådstarten?


   
SvaraCitera

Lethuc:

Nu hänger jag inte med här, vart finns hans crewnamn och taggs? Fanns den med i trådstarten?

DayserEyes:

Men vi klottar "UG5" Det betyder UnderGround5


   
SvaraCitera

du får får böter och kan bli tvingad att tvätta bort skiten, typ samhällstjänst.


   
SvaraCitera

#Skaffa ett liv.


   
SvaraCitera