Aviseringar
Rensa alla

knäpp fråga kanske men...


Ämnesstartare

Alltså, spelar det nån roll hur långt in killen är i en när han kommer? Alltså för risken att bli gravid?

En ärlig fråga alltså. Jag vet inte så mkt om sånt här 🙁

För min kille säger hela tiden att det inte gör nåt om han kommer inuti bara det är lixom... "långt ut" så att det enkelt rinner ut sen o sånt


   
Citera
Ämnesetiketter

tess95:

t

Använd skydd istället för att riskera att bli gravid.
Använder ingen av er skydd så finns alltid risken att du blir gravid, risken finns även vid skydd då de inte är 100% säkra.


   
SvaraCitera

Använd inte skydd, 99% att ni inte blir gravida. Lovar.


   
SvaraCitera

tess95:

För min kille säger hela tiden att det inte gör nåt om han kommer inuti bara det är lixom... "långt ut" så att det enkelt rinner ut sen o sånt

Spermier simmar. Du kan bli gravid även om han kommer utanpå dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet vet... men är allergisk mot ppiller och har inte skaffat nåt annat än 🙁


   
SvaraCitera

Köp kondomer då. :s


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Spermier simmar. Du kan bli gravid även om han kommer utanpå dig.

Okej fast är risken iallafall mindre om han kommer långt ut?

Han gillar inte att använda kondomer


   
SvaraCitera

tess95:

Okej fast är risken iallafall mindre om han kommer långt ut?

nej

tess95:

Han gillar inte att använda kondomer

så han riskerar alltså hellre att du blir gravid?
att du ev kommer att göra abort?
att ni ev kommer att få barn?

Säg till honom att DU vill att han ska använda kondom annars blir det inget sex. Om det är så du känner, vilket jag hoppas att du gör


   
SvaraCitera

tess95:

Okej fast är risken iallafall mindre om han kommer långt ut?

Jag har ingen aning, men det finns fortfarande en risk.

tess95:

Han gillar inte att använda kondomer

Men ha oralsex då istället tills du fixar p-stav eller förbered er på risken att bli föräldrar. Vad vill du själv förresten? Ni är ju två som har sex, inte bara din pojkvän.


   
SvaraCitera

tess95:

Han gillar inte att använda kondomer

sämsta anledningen ever. Ska aldrig någonsin mer gå med på kondomfritt sex bara för att killen inte "vill" eller är urkass med kondom. Det är verkligen inte värt det. Risken för sjukdomar, obalans i underlivet eller graviditeten är så onödigt stor.

Jag menar, inte ens avbrutet samlag (han kommer utanför helt och hållet) är säkert, så det är faktiskt inte ett dugg säkert att han kommer lite längre ut i dig. Nästan bara jättedumt. Låt bli sex tills ni är mogna för att skydda er.


   
SvaraCitera

du är ju typ 12 du borde inte ha sex alls :S


   
SvaraCitera

Din kille har fel. I och med att ingen av er tycks ha någon större koll på säkert sex så kanske ni borde gå till ungdomsmottagningen och få det förklarat för er.


   
SvaraCitera

Det mediakatt skrev, vill jag skriva, men känns onödigt att skriva det nu, när hon redan skrivit det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej okej...bara frågade lixom =/ speciellt eftersom han jämt säger att det är lungt...


   
SvaraCitera