Aviseringar
Rensa alla

Knivfråga! Vad väljer du?


Ämnesstartare

8873699901470.jpg

1470.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Morakniv (Du röstade på detta alternativ)100% (1 röster)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mer kraft i en morakniv


   
SvaraCitera

Srsly. Alltid morakniv. Mycket mer användbar. Jag skulle även våga ta i med den - skulle vara alltför för rädd för att sabba någons schweizerkniv. Verktygen i en schweizerkniv är även för små, klena och svårhanterliga.


   
SvaraCitera
zercko

men yolo, schweizerkniven ser coolare ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan tortera folk på roligare sätt med schweizerkniven =)

skoja

men tror schweizerkniven kan vara mer användbar i och med dess flexibilitet. morakniven är lite för liten för att vara cool, dessutom. hade hellre haft en stor, fet brödkniv. det hade varit något det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, skrattade åt denna tråd! 😀 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schweizerkniven skulle jag tro att jag har mest användning för. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morakniv (Du röstade på detta alternativ) 66,7% (10 röster) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror ju på vad man ska ha den till ... men skulle överlag valt morakniven.


   
SvaraCitera

Chibibbi:
men tror schweizerkniven kan vara mer användbar i och med dess
flexibilitet. morakniven är lite för liten för att vara cool, dessutom.
hade hellre haft en stor, fet brödkniv. det hade varit något det.

Mäh. Har någon av er som röstat schweizerkniv försökt använda verktygen i en schweizerkniv av generell storlek när ni haft ett behov av ett sådant?
Det har jag. Sjukt bökigt och störigt. Skitsmå asjobbiga och svåranvända verktyg. Nej, behöver jag en sax tar jag
med en sax, behöver jag en tång tar jag med mig en tång, behöver jag en
kniv tar jag med mig en kniv. Ska man använda kniven och inte bara posa med den faller schweizerkniven bort direkt. Och själv tycker jag dessutom att moraknivar ser bra mycket koolare ut om man ska posa med dem, också...

Det
enda tråkiga är att polisen snarare lär ta en om man går omkring med
morakniv än fickkniv. Det känns ju mer sannolikt att åka på brott mot knivlagen för
en morakniv i väskan än en liten indiehipster schweizerkniv, liksom. En stor, fet brödkniv är nog
än värre att ha på sig än en morakniv, dock...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm... knivig fråga. återkommer.


   
SvaraCitera

Om det bara är just kniven jag vill åt så morakniven, alla gånger.

Däremot har jag ett multiverktyg hemma, som används ganska ofta, just för sina många bra funktioner som verktyg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morakniv (Du röstade på detta alternativ) 73.1% (19 röster)

Morakniven har man mer användning av. Schweizerkniven kan inte ersätta riktiga saxar och verktyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Morakniv (Du röstade på detta alternativ)

En schweizerkniv kan du öppna en vinbutelj med och inte så mycket mer medan en morakniv är ett av dom vettigaste allroundverktygen jag kan komma på, möjligen i skuggan av den mäktiga silvertejpen.

Dessutom är en Morakniv tillverkade av stolta dalkarlar och inte av små smutsiga, naziguldsgömmande chokladtomtar.


   
SvaraCitera