Aviseringar
Rensa alla

Knivig fråga. Vad väljer du?


penja
Ämnesstartare

Fick denna fråga imorse, och jag kan fan inte svara. Jag måste inte svara, men, det irriterar mig att jag verkligen inte kan bestämma mig. Har tänkt på detta hela dagen.. Hur tänker ni angående detta? Vill båda ha svar och motivering. 


   
Citera
Lounge

väljer alltid vara 40 min för tidig pga. man missar ingen viktig info

40 min är ju inte så farligt.. man kan ju hitta på små saker i väntan


   
SvaraCitera

40 minuter tidig, lätt. Sämst att komma sent.


   
SvaraCitera
Åtta

penja:
Alltid vara 40 minuter för tidig. (Du röstade på detta alternativ)

Utan tvekan. Ibland skiter saker sig och man blir sen, men det är respektlöst mot andra att ständigt vara sen.


   
SvaraCitera
Draug

skulle nog välja 40 för tidigt ändå.  Vissa grejer får man bara inte missa.


   
SvaraCitera

Perfekt att komma tidigt, då får jag tid att läsa böcker och lyssna på podcasts.


   
SvaraCitera

40 minuter tidig. Folk hade blivit galna på en om en alltid var en kvart sen, och så hade ma ju alltid missat tåg och liknande. Antagligen fått sparken på jobb efter ett tag, också.


   
SvaraCitera

Komma 15 min försent varje gång lär ju sabba för en själv. Bra intryck liksom. Klart det inte är kul att sitta där i 40 min, men man har en mobil med massa roliga appar så!


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Oj va lätt alla verkar ha att svara. Alla ni som funderar på att 15 min för sent, ni vågar säkert inte svara hehe.

Jag är osäker fan, men skulle nog välja ett komma för tidigt. 

Fast, å andra sidan skulle inte det där med att komma 40 min tidigt inte funka för mig i praktiken. Springer mellan olika grejer ibland, skulle behöva sticka en halvtimme för tidigt från vissa grejer för att vara tidigt på nästa. Fast det kanske man inte skulle tänka på. 


   
SvaraCitera
zercko

skulle ta 15 min försent. Främst för att jag hatar att vara tidig och bara sitta och vänta. Och oftast vid bestämda tider så brukar det inte vara någon viktig info vid dom första 15 minuterna.
Men som sirjens säger så ger det ett dåligt intryck.


   
SvaraCitera

Hatar att vara sen det känns oartigt, dåligt. Dessutom vill jag inte missa eventuell viktig information.  Är möjligaste mån punktlig eller tidig.


   
SvaraCitera

Alltid vara 40 minuter för tidig, lätt. Jag kan ju göra annat på plats. Införskaffa en mycket lätt fällpall jag kan ta med mig och sitta på. Ha med en bok. Sticka. Klottra idéer och ritkladd i mina anteckningshäften.

De enda avigsidorna är väl att det är svårt att hinna hem och äta på eftermiddagen om man har kvällsaktiviteter efter dagsaktiviteterna. Säg att min föreläsning slutar 15.00, vagnen tar en halvtimma hem, ska hinna laga mat och äta, ska vara någon annanstans kl. 17.20 (eg. 18.00). Jävligt stressigt (omöjligt) att hinna äta lagad mat då. Skulle få leva på frukt, sushi och solrosfrön, och jag skulle knappt kunna spontanåka på grejer alls...


   
SvaraCitera

40 minuter för tidigt. Har alltid en bok i väskan ändå så det skulle ju finnas något att göra medan jag väntar.


   
SvaraCitera

Skulle valt 15 minuter för sen, jag själv går före i dessa situationer. 


   
SvaraCitera

fuck mentorstid så.. Trött


   
SvaraCitera