Aviseringar
Rensa alla

knivvessar set eller vad dom nu kan heta


Ämnesstartare

Jo tja sorry för lång rubrik men undrar var man kan köpa ett sådant här set för att slipa knivar och jag vill att det ska vara med stenar helst men också så jag kan gå dom rak blads vassa mins ej vad det heter allt det där på svenska (lär mig saker på engelska)


   
Citera
Ämnesetiketter
sluk
 sluk

Till köksknivar eller jaktknivar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget av dom det är för att vessa knivarna efter att dom är värme behandlad eller hur prosesen går till mins ej men det är väll typ samma?

sluk:
Till köksknivar eller jaktknivar?


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Hm.. Förstod inte direkt vad det är du är ute efter..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluk:
Hm.. Förstod inte direkt vad det är du är ute efter..

Jaha men vill ha så att jag kan vessa knivar jag gör eller som jag vill vessa


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Knivvässare till jaktknivar? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj ser def att den hade nog passat bättre som fråga men men admins/mods kan få vara snälla att låta bli att ta bort tråden


   
SvaraCitera

man kan hitta på ikea?


   
SvaraCitera

ts vill ha någonting udda, för det han gör är speciellt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
man kan hitta på ikea?

Nej inte med stenar ikea har någon dålig som man inte vinklar och vessar själv och inte av någon konstig apparat


   
SvaraCitera

naturkompaniet.


   
SvaraCitera

bob_hop:

Nej inte med stenar ikea har någon dålig som man inte vinklar och vessar själv och inte av någon konstig apparat

det är ju det jag snackar om. Ingen apparat


   
SvaraCitera

Du vill ha en apparat som vässar dom? En sådan som man lägger/drar i en springa så att kniven blir vässad, eller vässa "manuellt" med brynstål, brynsten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
Du vill ha en apparat som vässar dom? En sådan som man lägger/drar i en springa så att kniven blir vässad, eller vässa "manuellt" med brynstål, brynsten?

Brynstål är väll typ en pinne man håller på med? För en sådan vill jag inte men det är som stenar som man vinklar och vessar med ingen sådan där som man drar fram och tillbaks med


   
SvaraCitera

bob_hop:

 som stenar som man vinklar och vessar 

Ja, brynstål använder man manuellt och drar kniven emot. Du menar en sådan apparat? Med två "stenar" som man sätter kniven i så vässas knivarna automatiskt.


   
SvaraCitera