Aviseringar
Rensa alla

Knöl


Ämnesstartare

Jag har en knöl på foten och borde ringa vårdcentralen. Men vad ska man säga? Jag är dålig på sånt ^^ Alltså, själva hur det går till. Säger man bara att man har ont och vill få bort knölen? Nån kan få lägga upp hur ett sånt samtal kan se ut så kan jag använda det som mall när jag ska ringa x)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

"Hej jag heter "the pepparkaka", jag har en fot i knölen som gör ont och undrar om ni kan hjälpa mig med det"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:
"Hej jag heter "the pepparkaka", jag har en fot i knölen som gör ont och undrar om ni kan hjälpa mig med det"

Det lät enkelt och smidigt, tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:
"Hej jag heter "the pepparkaka", jag har en fot i knölen som gör ont och undrar om ni kan hjälpa mig med det"

Okej ska inte säga fot i knölen hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De flesta vårdisar vill att man knappar in personnummer och telefonnummer så ringer de upp sedan och ba hej detta är sköterska x från vårdcentral x vad är ditt problem och då säger du what the problem is


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the pepparkaka:

Okej ska inte säga fot i knölen hahaha

oj haha 


   
SvaraCitera

Kan vara en ganglion 🙂 ring till vårdcentralen, om det visar sig att det är en ganglion så kommer du dit och de tar bedövning i knölen, sen en jävligt tjock spruta och suger ut innehållet i knölen (det är segare än sirap och typ genomskinligt), sen är det klart. Man kan göra detta flera gånger eller välja att operera, men det finns ju risker med det..

Är inte säker på att det är en ganglion men det är ganska vanligt att få på händer och fötter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försök slå ner den på egen hand


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bibel-metoden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
De flesta vårdisar vill att man knappar in personnummer och telefonnummer så ringer de upp sedan och ba hej detta är sköterska x från vårdcentral x vad är ditt problem och då säger du what the problem is

Hoppas det inte blir så 😮

Exodus:

oj haha 

x)

Zatzumaz:
Kan vara en ganglion 🙂 ring till vårdcentralen, om det visar sig att det är en ganglion så kommer du dit och de tar bedövning i knölen, sen en jävligt tjock spruta och suger ut innehållet i knölen (det är segare än sirap och typ genomskinligt), sen är det klart. Man kan göra detta flera gånger eller välja att operera, men det finns ju risker med det..

Är inte säker på att det är en ganglion men det är ganska vanligt att få på händer och fötter

Ganglion var ett intressant ord. Googlade och känns inte som det är det 😮 Fast är osäker, får ringa och se. Vet inte vad jag hoppas på, både jävligt tjock spruta och operation låter läskigt haha x) 

Fkpaw:
Försök slå ner den på egen hand

Fkpaw:
bibel-metoden

Bibel metoderna fungerar sällan bra 🙁


   
SvaraCitera

the pepparkaka:

Ganglion var ett intressant ord. Googlade och känns inte som det är det 😮 Fast är osäker, får ringa och se. Vet inte vad jag hoppas på, både jävligt tjock spruta och operation låter läskigt haha x) 

Jaa det är en tjock spruta..fick en liten chock även att jag inte alls är rädd för sprutor, me dte gjorde inte ont tack vare bedövningen, det var bara lite äckligt att se, jag har en ganglion i handleden som jag "tömmer" då och då..hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy sprutor är hemskt 🙁 Hårt av dig då att inte vara rädd, hur var det att få bedövning? Eller, kanske inte är megahård bedövning så man blir drogad :p 
Nice 😉 Inte intresserad av att operera då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zatzumaz:

Jaa det är en tjock spruta..fick en liten chock även att jag inte alls är rädd för sprutor, me dte gjorde inte ont tack vare bedövningen, det var bara lite äckligt att se, jag har en ganglion i handleden som jag "tömmer" då och då..hehe

Fy sprutor är hemskt 🙁 Hårt av dig då att inte vara rädd, hur var det att få bedövning? Eller, kanske inte är megahård bedövning så man blir drogad :p
Nice 😉 Inte intresserad av att operera då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus: fot i knölen

Mycket glad


   
SvaraCitera

the pepparkaka:

Fy sprutor är hemskt 🙁 Hårt av dig då att inte vara rädd, hur var det att få bedövning? Eller, kanske inte är megahård bedövning så man blir drogad :p
Nice 😉 Inte intresserad av att operera då?

Haha nej, det är bara en bedövningsspruta som man kan få hos tandläkaren om man ska dra ut en tand 🙂 den är jättetunn och känns knappt alls.

Det finns en risk att man skadar finmotoriken i handen eller från kroniska smärtor om man opererar i handleden, det är ett svåropererat område tyvärr :/ och jag vill inte riskera det för att det kan försvinna av sig själv om man har tur 🙂


   
SvaraCitera