Aviseringar
Rensa alla

knöl på örat


Ämnesstartare

Piercade mig i brosket i mitt ena öra för ungefär ett år sen. För några månader sen märkte jag att det bildats som en knöl på baksidan av örat, precis vid mitt smycke. Knölen är rätt mjuk men jag har blivit väldigt öm och kan knappt röra mitt smycke utan att det gör ont nu. Någon som vet vad man kan göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

godkänd:

märkte jag att det bildats som en knöl på baksidan av örat

kan bara va en finne. men e den riktigt långvarig får du nog kolla upp det eftersom det kan va en infektion [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

peachiiie:

kan bara va en finne. men e den riktigt långvarig får du nog kolla upp det eftersom det kan va en infektion

har ju haft den i några månader så det är nog ingen finne [sad]


   
SvaraCitera

inte kul alls...[shake] jag skulle låta hålet växa igen, om det inte har det redan


   
SvaraCitera

godkänd:

har ju haft den i några månader så det är nog ingen finne

då ska du kolla upp det eller ta ut örhänget tror jag[bigsmile]


   
SvaraCitera

godkänd:

Piercade mig i brosket i mitt ena öra för ungefär ett år sen. För några månader sen märkte jag att det bildats som en knöl på baksidan av örat

Hade liknande på min conch, för mig var det iaf ärrvävnad. Tvätta noga morgon och kväll och smörj in med babyolja och rör den inte (sov inte på den prata inte i telefon me de örat osv) så bör det försvinna


   
SvaraCitera

godkänd:

Piercade mig i brosket i mitt ena öra för ungefär ett år sen. För några månader sen märkte jag att det bildats som en knöl på baksidan av örat

Hade liknande på min conch, för mig var det iaf ärrvävnad. Tvätta noga morgon och kväll och smörj in med babyolja och rör den inte (sov inte på den prata inte i telefon me de örat osv) så bör det försvinna


   
SvaraCitera

Var med om något liknande när jag hade en piercing i ögonbrynet. När jag började rengöra det så vart löste det sig.


   
SvaraCitera

Ta inte ut smycket, är de en infektion kan smuts etc kapslas in när hålet växer igen och göra det hela värre. Skulle gå till piercaren som gjorde hålet och höra vad han/hon säger om saken.

Och tvätta inte för ofta, kan göra större skada genom att irritera området and so on!

(inser nu att detta var i maj, men ändå!)


   
SvaraCitera

använd absolut inte tops när du rengör, ofta det som ställer till det.
Min kompis fick liknande på hennes conch, hon gick till piercaren och klämde sönder knölen några gånger, sen även tvättade hon och hade vaselin på. den försvann och återkom lite då och då.


   
SvaraCitera