Aviseringar
Rensa alla

Knöl på pungen


Ämnesstartare

Hej! Det är så att jag har en liten oval knöl över min högra pungkula. Om jag klämmer på den så gör det ont på samma sätt som om man skulle klämma på pungen. Och jag känner att knölen liksom är kopplad till pungkulan, eller alltså själva knölen är inte på pungkulan men som att typ vävnad eller något är där imellan och håller ihop, vet inte hur jag ska förklara. . Jag har läst runt lite på internet, och kan det vara bitestikeln? Eller borde jag vara orolig? jag är inte taggad på att gå till vårdcentralen heller. Tacksam för seriösa svar.
Knölen har jag haft i flera år, Fick den nog i början av puberteten. Men efter ett tag så försvann knölen och kom sen tillbaka, är jätte rädd att det är cancer. Vad tror ni? Kan jag undersöka på ungdomsmottagningen?


   
Citera

Det är en inflammerad talgkörtel gå till vårdcentralen och be dem skära bort den


   
SvaraCitera

gå till vårdcentralen. 


   
SvaraCitera

stereo total:
gå till vårdcentralen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smulan123: Hej! Det är så att jag har en liten oval knöl över min högra pungkula. Om jag klämmer på den så gör det ont på samma sätt som om man skulle klämma på pungen. Och jag känner att knölen liksom är kopplad till pungkulan, eller alltså själva knölen är inte på pungkulan men som att typ vävnad eller något är där imellan och håller ihop, vet inte hur jag ska förklara. . Jag har läst runt lite på internet, och kan det vara bitestikeln? Eller borde jag vara orolig? jag är inte taggad på att gå till vårdcentralen heller. Tacksam för seriösa svar.
Knölen har jag haft i flera år, Fick den nog i början av puberteten. Men efter ett tag så försvann knölen och kom sen tillbaka, är jätte rädd att det är cancer. Vad tror ni? Kan jag undersöka på ungdomsmottagningen?

Bööööörg:
Det är en inflammerad talgkörtel gå till vårdcentralen och be dem skära bort den

Det är ju inuti pungen, ska de öppna hela pungen?


   
SvaraCitera

Smulan123:

Det är ju inuti pungen, ska de öppna hela pungen?

Inuti pungkulorna? Eller inuti pungsäcken?

Ja, de skär upp ett litet snitt och skär sedan av den inflammerade talgkörteln. Det gör inte ont och läker snabbt.


   
SvaraCitera