Aviseringar
Rensa alla

Knöl på testikel


Ämnesstartare

Har i nästan 2 år haft en knöl ovanpå min vänstra testikel. Jag har aldrig tänkt på att det kan vara något speciellt förens nu. Knölen sitter ovan på testikeln och det är typ som en ärta och det gör inte ont eller något när jag tar på den. Pungkulan den sitter på har blivit större än den högra och hänger längre ner. Jag har ingen smärta i testikeln.

Jag ska till vårdcentralen till veckan för en annan sak och tänkte att jag skulle ta upp det här efter (kan jag det?). Men nu är jag jävligt orolig och det är därför jag gör denna tråd för att få lite svar om det är cancer eller något annat?


   
Citera

Antagligen en talgkörteln. Det är lätt åtgärdat med ett litet snitt. Snacka med läkaren!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:
Antagligen en talgkörteln. Det är lätt åtgärdat med ett litet snitt. Snacka med läkaren!

Tack för snabbt svar! Är detta farligt? Och kan jag ta upp detta problem eller blir det konstigt att bara säg att hon borde känna på min pung? För jag ska egentligen dit för något annat.


   
SvaraCitera

är nog ej cancer, du hade nog märkt av det på annat sätt än just en knöl, smärta och oregelbunden svullnad är symptom på tumör i prostatan/pungen


   
SvaraCitera

Theswede:

Tack för snabbt svar! Är detta farligt? Och kan jag ta upp detta problem eller blir det konstigt att bara säg att hon borde känna på min pung? För jag ska egentligen dit för något annat.

Nej det är inte farligt. Men berätta att du misstänker att du har en inflammerad talgkörtel och vill göra något åt saken.


   
SvaraCitera

Pungbråck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men varför har pungkulan blivit större och hängigare, hör detta till alla syntomer ni sagt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var där idag och hon trodde det var bitestikeln, kommer få en kallelse till sjukhuset och röntga för att vara helt säker.


   
SvaraCitera