Aviseringar
Rensa alla

Knorrs Chicken Curry


Ämnesstartare

Ja, min fråga är då! är den rätten nyttig? Jag är ioförsig 14 år och ska inte bry mig om det är nyttigt eller inte.. men någon som vet ?

Om man tittar näringsinnehållet så är det runt 200-300 kcal/ingrediens alltså. Riset som innehåller är runt 100 då, men sen kryddmixen runt 200 och såsen runt 300.. Så de blir ju jäättemkt en portion..

Vi ska äta de ikväll och jag får lite "panik" aa, fast ne..
någon som vet =([sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Care [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Care [confused]

?? va det verkligen ett svar på fråga ?


   
SvaraCitera

Är väll ingen kyckling i den rätten/soppan/vad det nu är.

men det blir nog bra kan jag tänka mig, lycka till!

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

Är väll ingen kyckling i den rätten/soppan/vad det nu är.

Jo det är kyckling.. Läs här : http://knorr.se/#/produkter/dinner-kits-rice/325/ klicka på näringsinformation och se.. =S

kanske inte är så farligt att äta någon enstaka gång när jag ändå är 14 o fortfarande växer..!


   
SvaraCitera

600 kcal är inte jättemycket på en portion. Folk som har en någorlunda normal energiförbrukning ska äta runt 2000 kcal om dagen för att varken gå upp eller ner i vikt.

En ganska rimlig fördelning av det är lunch och middag på runt 700 kcal var, 300 kcal frukost och övriga 300 kcal utfördelat på två eller tre mellanmål.

Sedan kan du fördela kalorierna annorlunda, men det funkar att utgå ifrån. Du kan äta frukost på 400 kcal istället och äta 600 kcal till lunch. Du kan äta lunch på 900 kcal och middag på 500 kcal. Det är inte jätteviktigt hur mycket du äter när, det viktiga är att du äter nog mycket under hela dagen. Dock så bör du äta tre större måltider om dagen (frukost, lunch, middag) och mindre mål mellan dem för att ditt blodsocker och din energinivå ska ligga på ultimata nivåer.


   
SvaraCitera

malinn:

Jo det är kyckling..

Det stod inget om kyckling?

"Förpackningen innehåller mix till marinad och sås samt ris-och grönsaksblandning. Du behöver bara tillsätta Kycklingfilé creme fraiche och lite olja...."

[smile]


   
SvaraCitera

malinn:

Jag är ioförsig 14 år och ska inte bry mig om det är nyttigt eller inte..

Om maten är nyttig eller ej skall du självklart bry dig om, du växer troligen ännu och då är det nästan extra viktigt att maten är bra för din kropp. Men du ska självklart försöka hålla dig borta från kaloriräkning och negativt tänkande om mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

"Förpackningen innehåller mix till marinad och sås samt ris-och grönsaksblandning. Du behöver bara tillsätta Kycklingfilé creme fraiche och lite olja...."

Ja, juste men jag menar att man ska tillsätta kyckling 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Om maten är nyttig eller ej skall du självklart bry dig om, du växer troligen ännu och då är det nästan extra viktigt att maten är bra för din kropp. Men du ska självklart försöka hålla dig borta från kaloriräkning och negativt tänkande om mat.

Jaa, jag har liksom ätstörningar.. 🙁 jobbigt läge.! men kan jag äta de här till middag ikväll.. Pappa är snart klar ! ;O


   
SvaraCitera

malinn:

Ja, juste men jag menar att man ska tillsätta kyckling 😛

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

En ganska rimlig fördelning av det är lunch och middag på runt 700 kcal var, 300 kcal frukost och övriga 300 kcal utfördelat på två eller tre mellanmål.

ja, eftersom ja har ätstörningar så följer ja ett matschema och ska äta 6 ggr om dagen så jag vet! men jag tyckte bara att det verkade mkt. men det kanske det inte är.!

Men får lite ångest när det är så mkt socker i både marinaden och kryddpåsen.. =( Socker kanske inte är nån fara... ja behöver verkligen hjälp..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malinn:

Jag är ioförsig 14 år och ska inte bry mig om det är nyttigt eller inte..

malinn:

Vi ska äta de ikväll och jag får lite "panik" aa, fast ne..

[confused]idiot


   
SvaraCitera

malinn:

ja, eftersom ja har ätstörningar så följer ja ett matschema och ska äta 6 ggr om dagen så jag vet! men jag tyckte bara att det verkade mkt. men det kanske det inte är.!

Det är inte särskilt mycket. Det är på det stora hela rätt rimligt.


   
SvaraCitera