Aviseringar
Rensa alla

Knottror/minifinnar


Ämnesstartare

Har alltid haft babylen hud, på armar och allt men nu har jag som fått lite torr knottrig hud på en del områden på armarna och har försökt skrubba och smörja men det verkar inte vilja försvinna. Mamma tror att det beror på kylan att huden torkas ut men har ni några erfarenheter av det här, vad beror det riktigt på? :S

Sedan har jag som fått ett fåtall små knottror/finnar fram på bröstet, vad beror skiten på? Har aldrig haft så förut och blir rätt pisst av att det bara ska komma massa nu.

Faaail. Några tips? [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag fick liknande eksem fast det inte var eksem om vintrarna, så det försvinner nog med våren;)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Jag fick liknande eksem

Nu var det ju inte eksem tråden handlade om.

Ont: peela och smörj in


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ont: peela och smörj in

Som jag sa så funkade det inte. :S Har testat skrubbhanskar och skrubbkräm. Och nu är det både knottrigt och som småfinnar, alltså inte finnar utan som knottrigt men inte torrt. Rå skumt :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Tillåt mig ett elakt hånskratt.

Bilden funkade inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Taggad:

Som jag sa så funkade det inte. :S Har testat skrubbhanskar och skrubbkräm. Och nu är det både knottrigt och som småfinnar, alltså inte finnar utan som knottrigt men inte torrt. Rå skumt :S

Du ska använda ordentlig peeling och ofta [no-no] och duscha varmt samtidigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry]Fuuuuuunkar inte, ååh vill ha som jag hade förr


   
SvaraCitera

Taggad:

Mamma tror att det beror på kylan att huden torkas ut men har ni några erfarenheter av det här, vad beror det riktigt på? :S

jag tror det är pga kylan. jag ahr också väldigt len hud överallt i vanliga fall men har fått typ 3 områden stora som kanske en enkrona på armen och på bröstet som är lite torra/knottriga. det syns inte men känns om man känner på dem.

tror det försvinner med tiden.


   
SvaraCitera