Aviseringar
Rensa alla

knulla som kompiar..


orcite:

Det beror nog inte på det där heller.

Det är ju det det gör? Du kan ju inte skriva sådär och sen rabbla upp din syn på sex, som sagt, det beror på vad man har för syn på sex [tard]


   
SvaraCitera
orcite

Wanking BC:

Det är ju det det gör? Du kan ju inte skriva sådär och sen rabbla upp din syn på sex, som sagt, det beror på vad man har för syn på sex [tard]

Haha jo oj 😛 Det är ju min syn på sex.. Men vad för sorts syn på sex kan förstöra ett vänskap, det är det jag inte förstår då. Är det lite bättre nu då? 🙂


   
SvaraCitera

orcite:

Haha jo oj 😛 Det är ju min syn på sex.. Men vad för sorts syn på sex kan förstöra ett vänskap, det är det jag inte förstår då. Är det lite bättre nu då? 🙂

Att man ser sex som något som enbart ska ske med någon man älskar? man behöver inte vara sherlock direkt..


   
SvaraCitera

Är inte svårt att skaffa om man vet hur man gör 😉
Men brukar oftast sluta tråkigt om man blir det med en kompis.


   
SvaraCitera

Har haft KK, både officiellt (alltså att vi sagt "vi är KK" till varandra) och inofficiellt där det helt enkelt varit kompisar jag haft sex med på regelbunden basis.
Dock ska det sägas att det krävs mycket av en vänskap för att det ska hålla. Slutar oftast antingen med att den ene blir kär i den andre eller att vänskapen dör när den ene skaffar en relation.


   
SvaraCitera
orcite

Wanking BC:

Att man ser sex som något som enbart ska ske med någon man älskar? man behöver inte vara sherlock direkt..

Då säger man inte "det hade förstört vårt vänskap" man säger "sex händer bara i förhållande/med den man älskar".

Någon som tänker så, borde inte tänka sex förstör vänskap. För man har inte sex med de man är vän med ändå, det är inte i ens verklighet.


   
SvaraCitera
orcite

Stringburka:

Slutar oftast antingen med att den ene blir kär i den andre eller att vänskapen dör när den ene skaffar en relation.

Det låter ju som det inte var direkt vänskap utan bara sexskap 😛 träffas man ba för sex, o sex försvinner då säras man ju ^^.
Eller missförstod jag dig?


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Är det lätt att få KK,s elr äre svårt?

Jättelätt om du är tjej och är någorlunda snygg. Är man kille är det nog lite knepigare.


   
SvaraCitera

orcite:

Eller missförstod jag dig?

Nej, tror du förstod mig åtminstone delvis rätt. Även om man börjar som vanliga kompisar, och bra sådana, så kan det lätt förändras genom att man har sex. Mer och mer fokus hamnar liksom på sexet och så tappar man en del av vänskapen.
Sen finns ju även en social faktor i det hela också - den nya partnern kanske inte vill att man ska umgås med sin gamla KK för mycket.


   
SvaraCitera

orcite:

text

Snarare så att folk tror att de kan ha en avspänd inställning till sex men när de väl har det så utvecklas känslor och oftast bara av den ena parten vilket resulterar att vänskapen krackulerar [no-no]


   
SvaraCitera
orcite

Stringburka:

text

Okej. Tänker på det, sex har ju en stark känsla i sig. Det är nog enkelt att bli beroende av det, i know i get. Dock tror jag inte jag är den som glömmer vad man hade innan sex.
Det går att jämföra med andra saker.. hmm.. om man är t.ex 3 polare, och man börjar röka på. Röker på hela tiden, tillsslut träffas man bara för att röka. Sen om man slutar röka på, så försvinner ens kompisar också. Samma med datorspel. Men det är bara mänskligt faktiskt. Om man liksom bygger upp banden mellan varandra med stor vikt på en sak och glömmer de andra banden man har så, snipp. Dör det ut 😛

Hmm.. Just det där är en väldigt förståelig sak. Speciellt hos de som är avundsjuka/paranoida. Dock hade nog vemsomhelst inte tyckt om om ens partner träffade sin gamla kk som bara kompisar utan sex. Det är ju lite mmhph 😛


   
SvaraCitera

Är väl inte så svårt att hitta likasinnade singlar på krogen?
Det är väl bara hitta ett ons först och främst och sen komma överens om att bli bli kk:s. Dvs om den andra personen inte är ute efter förhållande.

Är svårare för killar så klart, men betyder inte att det är omöjligt.


   
SvaraCitera
orcite

Wanking BC:

Snarare så att folk tror att de kan ha en avspänd inställning till sex men när de väl har det så utvecklas känslor och oftast bara av den ena parten vilket resulterar att vänskapen krackulerar

Hmmph. Snygg förklaring!


   
SvaraCitera
orcite

swinglifeaway:

Är svårare för killar så klart, men betyder inte att det är omöjligt.

Det är mycket svårare xD

Bara att det är svårt är inte hela grejjen. Det blir mycket svårare för att man som kille måste gå fram, prata o allt. ta första stegen o allt. det krävs först självförtroende + en "skiter i" inställning så man inte sotar efter man blir dissad.

och förståss personligheten.. har man det inte får man jobba på det, och det är nog det värsta. Att ändra på sig själv.


   
SvaraCitera

orcite:

Bara att det är svårt är inte hela grejjen. Det blir mycket svårare för att man som kille måste gå fram, prata o allt. ta första stegen o allt. det krävs först självförtroende + en "skiter i" inställning så man inte sotar efter man blir dissad.

Fast det gäller att visa tjejen på ett diskret sätt att man vill ha hem henne. Det ska ju inte vara uppenbart. Man märker rätt fort om tjejen är den typ tjej som kan ha ett one night stand eller inte.
Sen, what the hell om man misslyckas med det eller inte? Är ju trevligt att bara prata med folk också. Lättare sagt än gjort, men man har inget att förlora på att chansa [smile]


   
SvaraCitera