Aviseringar
Rensa alla

knyta kontakter vid universitetet


Ämnesstartare

alla universitetsstuderande; vilka är era erfarenheter av hur det har varit att få kontakt med folk? har ni fått många nya vänner etc. finns det många möjligheter att få kontakt med folk utöver studierna, typ föreningar kopplade till skolan? säg gärna vilket universitet ni pluggar vid också


   
Citera
Ämnesstartare

Läser vid Borås Högskola, är inne på andra året och känner kanske 3-4 personer lite halvt. Men sen så skiter jag fullständigt i det som inte är examinerande grejer i skolan också, är inte där oftare än vad jag behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lund.

Ja.


   
SvaraCitera

Bor i Lund.
Läser inte själv, men många av mina nära och kära gör det.
Och ja det finns en hel del sådant...


   
SvaraCitera
Åtta

Jag läser på Luleå Tekniska Universitet, och visst går det väl att få kontakt med människor via föreningar om man så önskar - men då måste man ju först engagera sig i sådan skit.


   
SvaraCitera

Det finns gott om studentföreningar och studentaktiviteter som man kan delta och engagera sig i. Men..

Jag tror att det spelar roll vilket program man går, och under vilken institution. Studentkulturen skiljer sig från ställe till ställe, inom vissa program är det förväntat att man ska engagera sig vid sidan om sina studier så det är lätt hitta en grupp.

Men det finns alltid folk som vill träffa andra, umgås med nytt folk. Kårföreningen (består av studenter) anordnar fester, nollning, baler, sittningar.

På vissa ställen har man arbetsmarknadsdagar, då kan man snacka med folk från näringslivet osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klarar mig själv, känner en tjej halvt.


   
SvaraCitera

Det tråkiga på min institution är väl att det mesta som är är pubkväll...
Sådär lagom kul.


   
SvaraCitera

Halmstad;P

Det är väl bara att vara med på nollningen så fixar det sig nog.[bigcheers]


   
SvaraCitera