Aviseringar
Rensa alla

Knytkalas à la UM i Sthlm 27/9


Ämnesstartare

Hej mina knytisknippor! Hjärta

Nu har Aristoteles varit jättegullig och hjälpt oss, så vi kommer att hålla till i hans restauranglokal lördagen den 27/9. Vi möts vid T-Centralen (uppgång mot Sergels torg, utanför pressbyrån) klockan 17:00 och åker sedan tillsammans till Gärdet där lokalen finns, och träffen pågår tills vi tröttnar men allra senast till midnatt av respekt för Aristoteles önskemål. Om ni vill ta med er alkohol till maten kan ni göra det, men med måtta. Denna träff handlar inte om att supa oss redlösa utan om att äta oss proppmätta. Rodnar

Observera att ni måste ta med er någonting för att kunna delta, men ni behöver inte vara mästerkockar för det! T. ex. en enkel potatissallad kan nog de allra flesta slänga ihop, var kreativ och gör ditt bästa utifrån din egen förmåga. Party 

Skriv gärna vad du skulle vilja ta med dig, behöver inte vara detaljrikt om du inte har stenkoll på vad du ska ta med dig men typ - kall mat, varm mat, efterrätt, snacks, små tilltugg osv. Berätta gärna också om ni är allergiska mot något!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Röstar för nov/dec, tar med mig hemmagjord glögg att värma på plats (kuknästornet?) i kastrull över brasa. För tilltugg: saffransbullar med vanilj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Röstar för nov/dec, tar med mig hemmagjord glögg att värma på plats (kuknästornet?) i kastrull över brasa. För tilltugg: saffransbullar med vanilj.

Låter superbra! November hade nog fungerat bra för mig, tror jag. Även om det nog hade varit svårt att ta med sig varm mat, vilket ju egentligen är vad som behövs när det är kallt ute, hehe. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Låter superbra! November hade nog fungerat bra för mig, tror jag. Även om det nog hade varit svårt att ta med sig varm mat, vilket ju egentligen är vad som behövs när det är kallt ute, hehe. Ledsen

S3ON: värma på plats över brasa.

Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Blink

Hehe, ja ok point taken!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när reser du hem från utlandet? om du inte gjort redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:
när reser du hem från utlandet? om du inte gjort redan.

Kommer hem den 25 juli, så relativt snart Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Kommer hem den 25 juli, så relativt snart

ah, men då är ju november åratal bort. tyvärr kan jag inte i perioden 25 juli - 18 augusti, så på sensommaren eller hösten hade också passat mig bättre. men, liksom, november är ju nästan som december. det är ju galet långt bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:

ah, men då är ju november åratal bort. tyvärr kan jag inte i perioden 25 juli - 18 augusti, så på sensommaren eller hösten hade också passat mig bättre. men, liksom, november är ju nästan som december. det är ju galet långt bort.

Kan inte heller under den perioden egentligen pga. olika orsaker, men soft. Sensommaren eller hösten hade varit att föredra! Glad


   
SvaraCitera

tycker det är trevligt om det är såpass snart att man fortfarande kan vara ute utan att frysa (lokal brukar alltid vara knepigt att fixa)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är inte heller sugen på att göra detta utomhus i höstmörker och kyla. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan nog och vill gärna köra på något i höst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske i början av september hemma hos mig? kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
kanske i början av september hemma hos mig? kanske.

bifalles.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anigif_enhanced-6053-1403718861-13.gif


   
SvaraCitera