Aviseringar
Rensa alla

Könet på ditt barn


Ämnesstartare

Här arbetar vi utifrån premissen att du väntar barn. Inga jädra "mähä vill inte ha barn", utan när du klickar in på denna tråd så väntar du automatiskt barn (nej det behöver inte vara du som är gravid, ofc). Grattis!

(självklart vill väl de flesta främst ha ett barn som mår bra och då blir könet sekundärt, men då hade ju detta  blivit en tråkig poll)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

fakk borde ha könsindelat svaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
fakk borde ha könsindelat svaren

gör en ny isf :s 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pojke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Flicka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem som helst bara ingen Hen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det lägger jag ingen större vikt på. Jag är glad om jag får barn alls, med den rätta tjejen i mitt liv. Så jag kan verkligen inte välja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En pojke! Hade tänkt mig två pojkar och en flicka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska adoptera en pojke sedan en flicka nå år yngre så hon har en bror som skrämmer bort alla pojkar


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Flicka


   
SvaraCitera
mynona

Vill du ha svar grundade på könsstereotyper? BlinkSka man utgå från sådana är det skönt och avslappnande med en pojke så slipper man oroa sig/massa krångel och kan bara slappna av med hn, men å andra sidan betalar det sig mer med en dotter i längden eftersom sonen överger en så snart han får en partner medan dottern plikttroget besöker en och tar hand om en fram till ens död. 

Mitt verkliga svar är dock något annat, men det är OT för tråden. Klart att det här med att vilja ha barn av ett visst kön grundar sig på föreställningen att de kommer att ha olika personligheter beroende på deras kön, vilket blir en självuppfyllande profetia. Jag mår illa av mödrar som vill ha "en dotter att klä i volangklänningar och shoppa med, jag är trött på alla mina söner som vill leka med bilar".


   
SvaraCitera
Kudhos

isola: Flicka


   
SvaraCitera
mynona

Får väl ändå avge ett svar genom att uppmuntra mina könsnormativa tendenser, så: 

isola: Pojke

... pga pojkar är ofta enklare att ha att göra med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan inte välja =( blir glad vilket som 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

... pga pojkar är ofta enklare att ha att göra med.

😛 palla se det så 


   
SvaraCitera