Aviseringar
Rensa alla

Könet på ditt barn


mynona

s1cce:

😛 palla se det så 

Ja: 

mynona:
Vill du ha svar grundade på könsstereotyper? BlinkSka man utgå från sådana är det skönt och avslappnande med en pojke så slipper man oroa sig/massa krångel och kan bara slappna av med hn, men å andra sidan betalar det sig mer med en dotter i längden eftersom sonen överger en så snart han får en partner medan dottern plikttroget besöker en och tar hand om en fram till ens död. 

Mitt verkliga svar är dock något annat, men det är OT för tråden. Klart att det här med att vilja ha barn av ett visst kön grundar sig på föreställningen att de kommer att ha olika personligheter beroende på deras kön, vilket blir en självuppfyllande profetia. Jag mår illa av mödrar som vill ha "en dotter att klä i volangklänningar och shoppa med, jag är trött på alla mina söner som vill leka med bilar".

Blir pojkar generellt mer okomplicerade att ha att göra med beror det på att deras liv inte blir lika komplicerade och tillkrånglade som tjejers pga samhällets sociala villkor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Flicka

För vill nog helst ha en söt unge. :$

Samt kommer på bra flicknamn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Flicka

hon skulle bli så jädra cool assa 


   
SvaraCitera

Varken eller pga. arvtagare som arvtagare


   
SvaraCitera

Det kan lika gärna vara en chimpans som för mitt arv vidare. Det hade varit ballt dock, skriver allt på mitt testamente till apan Enzo III Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Flicka

Blond och blåögd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xxxx:
Vem som helst bara ingen Hen.

Haha..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Pojke

In i bli nya zlatan min son


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Pojke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kan verkligen inte välja/vet inte

pga känns inte rätt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Varken eller pga. arvtagare som arvtagare

Gult kort!

schim:
Ska adoptera en pojke sedan en flicka nå år yngre så hon har en bror som skrämmer bort alla pojkar

Naj inte sådana där tråkiga könsroller 🙁 hur man vill umgås med det motsatta könet beror ju ej på sitt eget kön. Det är bara vi som har så knasiga föreställningar om att tjejer ska vara små, söta och väna och räddas från alla flåbusar med köttsliga begär som kan smutsa ned henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Ska man utgå från sådana är det skönt och avslappnande med en pojke så slipper man oroa sig/massa krångel och kan bara slappna av med hn, men å andra sidan betalar det sig mer med en dotter i längden eftersom sonen överger en så snart han får en partner medan dottern plikttroget besöker en och tar hand om en fram till ens död.

*sliter mitt hår*

mynona: ... pga pojkar är ofta enklare att ha att göra med.

Anmäl

Citera

Tabula rasa etc.


   
SvaraCitera

isola: Gult kort!

Ledsen


   
SvaraCitera

isola: Tabula rasa etc

Sover


   
SvaraCitera

isola: Kan verkligen inte välja/vet inte

Hade blivit lika glad oavsett Glad


   
SvaraCitera