Aviseringar
Rensa alla

Köp av bärbar dator


Ämnesstartare

Hej!

Planerar att inom den närmaste tiden köpa mig en bärbar dator. Den ska användas till en rad olika ändamål, främst skoluppgifter och internet-surfing, men jag vill ändå ha möjlighet att kunna spela lite och se på film. Jag hade tänkt mig en dator för max 6000 kronor, men gärna billigare. Har tittar runt lite och hittade då några datorer som verkar lovande:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=845145

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=709396

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=860179 (Denna kanske inte är jättekraftfull, men den är liten och nätt vilket gör mig intresserad.)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=745009

Kanske har ni några bättre förslag på datorer, och i så fall är ni väldigt välkomna att dela med er. Tack på förhand.


   
Citera

Tror inte du hittar en laptop för 6000 som du kan spela på speciellt bra. Beror iof på vilka spel du spelar.


   
SvaraCitera

Oh god.
Nej Lenovo heter det (Thinkpad)


   
SvaraCitera

begagnad mac, lätt[cool]


   
SvaraCitera

[spy]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Tror inte du hittar en laptop för 6000 som du kan spela på speciellt bra. Beror iof på vilka spel du spelar.

Sorry, det där var sant för fem år sen.

Nu kan en lagom dyr laptop spela de flesta spelen. Min laptop som kostade 6000 för två år sedan kan till exempel spela The Witcher 2 och Fallout New Vegas hur lätt som helst.

Enda skälet till att köpa en stationär dator nu för tiden är att det blir billigare eftersom att man kan köpa var del för sig. Tiden när laptops inte gick att spela spel på är förbi.

Till OP:

Det du måste tänka på är att åtminstone ha en 2.2 dual core processor. Åtminstone. Minst 4gb RAM, och gärna över 1gb grafikminne. Resten är upp till dig.


   
SvaraCitera

Mawns:

Sorry, det där var sant för fem år sen.

Nu kan en lagom dyr laptop spela de flesta spelen. Min laptop som kostade 6000 för två år sedan kan till exempel spela The Witcher 2 och Fallout New Vegas hur lätt som helst.

Hmm okej, verkar ju bra. Men jag ser många gaming laptops som kostar upp till 20 000. Så nån skillnad måste det vara.

Ett annat skäl är ju också att det är en bättre känsla, iaf för mig. Skulle aldrig kunna tänka mig att spela något spel i utsträckning på en laptop, även om man har en datormus inkopplad.


   
SvaraCitera

Mawns:

Enda skälet till att köpa en stationär dator nu för tiden är att det blir billigare eftersom att man kan köpa var del för sig.

Eller för att man inte vill ha en dator som brinner alternativt att man vill ha en server, alternativt så vill man bara ha en dator som man kan byta delar i efter behov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Det du måste tänka på är att åtminstone ha en 2.2 dual core processor. Åtminstone. Minst 4gb RAM, och gärna över 1gb grafikminne. Resten är upp till dig.

Något förslag på bra märken/modeller? [smile]


   
SvaraCitera

Katz:

Något förslag på bra märken/modeller? [smile]

Om du ska ha en laptop endast för att spela på, köp en billig, för den kommer ändå dö snart.


   
SvaraCitera

Katz:

Något förslag på bra märken/modeller?

Allt som inte är HP. HP har skitbra datorer. Som överhettar och gör att batteriet slutar funka efter en månad.

En kylplatta ordnar biffen, men jag skulle rekommendera att du åtminstone inte köper en HP.


   
SvaraCitera

Mawns:

En kylplatta ordnar biffen, men jag skulle rekommendera att du åtminstone inte köper en HP.

Eller en acer.


   
SvaraCitera
time
 time

aristoteles:

Eller en acer.

Acer har faktiskt åtgärdat det problemet (de har börjat bygga datorer man faktiskt kan ha i knät utan att luftutbytet försvinner, yay!). Jag har haft två acers sedan 2009 och den första överhettade hela tiden men sen skrotade jag den och köpte en ny och den har funkat alldeles perfekt, bästa datorn jag haft.

Men den var betydligt dyrare än 6000 så atte ja. [sad]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

bästa datorn jag haft.

Grattis, du har aldrig haft en riktig dator.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

t (de har börjat bygga datorer man faktiskt kan ha i knät utan att luftutbytet försvinner, yay!)

HP har faktiskt också åtgärdat det

aristoteles:

Grattis, du har aldrig haft en riktig dator.

Nerds enforcing nerd hierarchy


   
SvaraCitera