Aviseringar
Rensa alla

Köp av PS2 (Ja, PS2)


Ämnesstartare

Jag tänkte köpa ett PS2 nu när PS3 inte har bakåtkompabilitet, då ett köp av PS2 verkar ger mer underhållning för mindre pengar.
Jag har aldrig haft ett PS så jag känner att jag förmodligen har missat lite skoj gaming.

Men, kan ni rekommendera några spel jag måste ha?

Har ni något av det jag tänker skaffa, och kan ni rekommendera dem eller kan ni säga att det är något av dem som jag absolut inte borde skaffa?

De flesta av de PS2 spel som jag har listat finns nya som Best Buy eller går att köpa begagnat för någon hundralapp.

De spel jag tänker skaffa är:
Kingdom Hearts
Jag vet inte om jag ska skaffa tvåan med, jag har hört att den är sämre

Resident Evil 4
Jag vet inte om jag ska skaffa fyran till PS2 eller Wii, det är billigare till PS2

Tekken 5 eller Tekken Tag Tournament
Jag kan inte bestämma vilket, men det blir förmodligen Tekken 5 för man får med de gamla PS spelen från serien med

Tony Hawk 3 eller 4
Mina favorit Tony Hawk spel, men jag har aldrig ägt dem själv, bara spelat hos vänner

Devil May Cry 3
Det verkar som ett bra spel.

Jak and Daxter
Jag vet inte vilket spel ur serien som är bäst, men det verkar som en bra serie.

Ratchet and Clank
Ännu en serie som jag inte vet vilken jag ska köpa, men de verkar bra.

Final Fantasy X
Finns det så mycket att ifrågasätta?

God of War 1 och 2
Jag har bara sett lite klipp på internet, men jag har aldrig spelat något av dem. Men de verkar väldigt roliga.

Wipeout Fusion
Ett spel som jag verkligen vill ha, jag älskar orealistiska racing spel, och jag tål inte realistiska sådana. Jag älskade även F-zero X och F-Zero GX på N64 och GCN

GTA
Jag är lite osäker om jag ska skaffa något av GTA spelen, jag har haft dem till PC men i något mer illegal form så jag har klarat dem. Men de är ändå roliga.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jellybeans:

spel jag måste ha

GITAROO-MAN!!!
Urkul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

GITAROO-MAN!!!

Huh, vad är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du bör skaffa ICO, Shadow of the colossus och sedan Silent Hill 2. 🙂
ICO och sotc är två sjukt vackra spel medans SH2 bara är helt underbart. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PS3 är visst bakåtkompabilitet, om man besitter ett av dom gamla. [love]


   
SvaraCitera

Jag har Tekken 5 och Kingdom hearts II för att jag hörde just tvärtom - att tvåan skulle vara bättre än ettan, men troligtvis var det helt enkelt inte min typ av spel, tror varken jag skulle gillat ettan eller tvåan :S har spelat det ett par gånger, men aldrig fastnat. (eller så är jag bara tråkig?)

Mitt favoritspel till PS2 är Over the Hedge 😀 varvade det nyss, och kanske var lite enformigt i slutet, men gud så underbart att spela 2-player =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud_:

PS3 är visst bakåtkompabilitet, om man besitter ett av dom gamla. [love]

Ja, men de är svåra att få tag i. Ett nytt exemplar som legat i något lager går på flera tusen kronor mer än ett nytt PS3.
Och jag har inte över 4000 kronor att lägga på en tv-spels konsol. 1000 kronor för ett nytt PS2 låter bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Kingdom Hearts
Jag vet inte om jag ska skaffa tvåan med, jag har hört att den är sämre

Har bara kört ettan, värt att skaffa.

Jellybeans:

Resident Evil 4
Jag vet inte om jag ska skaffa fyran till PS2 eller Wii, det är billigare till PS2

Skaffa det till Wii, att kunna sikta med Wiimote gör det hundra gånger bättre

Jellybeans:

Devil May Cry 3
Det verkar som ett bra spel.

Min favorit av DMC spelen

Jellybeans:

Jak and Daxter
Jag vet inte vilket spel ur serien som är bäst, men det verkar som en bra serie.

1 är bäst, 3:an är väldigt bra, 2:an hatade jag.

Jellybeans:

Ratchet and Clank
Ännu en serie som jag inte vet vilken jag ska köpa, men de verkar bra.

Gillade bara ettan tbh, alla andra är som sämre kopior med nya vapen enligt mig.

Ett spel som jag skulle ta en titt på om jag vore du är Sly spelen, 2an och 3an är bättre än ettan dock
Men det är utan tvekan min favoritspelserie, lite barnsligt men så jävla bäst <3 Sly 3 är ett spel jag verkligen rekommenderar.

PS2 är även enligt mig den bästa konsollen ever, bara pga spelen som finns till den :D.

Hursomhelst, haru några frågor feel free to ask, har spelat det mesta som är värt att spela till PS2.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beholder:

Du bör skaffa ICO, Shadow of the colossus och sedan Silent Hill 2. 🙂
ICO och sotc är två sjukt vackra spel medans SH2 bara är helt underbart. [love]

Shadow of the colossus har jag hört talas om, men själva konceptet var lite ovanligt så det skrämde nog bort mig.
ICO vet jag inte riktigt vad det är, men jag får kolla upp det.

Tack för tipsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ishimaru:

Hursomhelst, haru några frågor feel free to ask, har spelat det mesta som är värt att spela till PS2.

Tack, jag får tänka igenom det hela. Jag behöver inte skaffa alla spel på en gång 😉
Vad tycker du om God of War serien?
Jag har hört mycket bra om den.

Ishimaru:

Ett spel som jag skulle ta en titt på om jag vore du är Sly spelen, 2an och 3an är bättre än ettan dock

Jag har aldrig hört talas om dem, men jag får kolla upp dem vad det är för något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timesplitters-serien (åtminstone trean)och Beyong good and evil (underbart äventyr)

Men som sagt, ICO och shadow of the colossus är fan måsten. (


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Tack, jag får tänka igenom det hela. Jag behöver inte skaffa alla spel på en gång 😉
Vad tycker du om God of War serien?
Jag har hört mycket bra om den.

Har tyvärr inte hunnit spela God of War, missat de PS2 spel som kom ut relativt nyligen eftersom jag moved on till Wii och 360, nu drar jag mig tillbaka efter jag insett hur mkt nya spel suger röv, så det är ett utav spelen jag ska skaffa till PS2, tillsammans med Shadow of the Colossus bl.a.

Men ja, kolla upp Sly, och bli inte bortskrämd utav att det möjligtvis ser barnsligt ut, för det är utan tvekan det mest underhållande spelet jag spelat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Timesplitters-serien (åtminstone trean)och Beyong good and evil (underbart äventyr)

Jag har läst lite om dem, de verkar bra. Jag får se om jag hittar något billigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

PS2

[love]

Jellybeans:

GTA

Vice City o San Andreas är lätt värda att köpa 😀

Jellybeans:

Kingdom Hearts

riktigt bra.. även om jag aldrig hann klara av bossen (polare skulle ha tillbaka)

Jellybeans:

Resident Evil 4

har haft det i ngt år men inte ens klarat av första bossen ännu XD men min brorsa, som är 13 har varvat dte några ggr 😛 så de måste väl vara bra xD

andra spel:
Fahrenheit 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ishimaru:

Men ja, kolla upp Sly, och bli inte bortskrämd utav att det möjligtvis ser barnsligt ut, för det är utan tvekan det mest underhållande spelet jag spelat.

Jag kollade några videor, och det ser kul ut.
Jag tycker redan om karaktären, en tvättbjörn som är en tjuv [y]


   
SvaraCitera