Aviseringar
Rensa alla

Köp av PS3 - förvirrad [shake]


Ämnesstartare

alvizz:

Är det värt att köpa en svensk för att kunna kolla på svensktextade blueray? Dvs. är blueray så mkt bättre än dvd? Har svårt att se att jag skulle börja köpa en massa dyra blueray nu. Tror jag nöjer mig bra med dvd:er.

Du kommer lätt att ångra dig om du köper en som du inte kan se blu-ray filmer med (förutom importerade=!

Det är ju blu-ray spelaren som är själva grejjen med ps3, anledningen till att den är så bra. Annars kan du ju lika gärna köpa ett Xbox 360 som är Billigare och dessutom har fler bättre spel och många andra fördelar.

Onödigt att lägga massa pengar på ett ps3 när man ändå inte kommer använda funktionerna som man har betalat för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XDIGGX:

Du kommer lätt att ångra dig om du köper en som du inte kan se blu-ray filmer med

Okej.. men jag köper den mest för spelandet. Jag menar bara, klarar man sig inte lika bra med dvd:er? Är det så stor skillnad om man ändå inte har en HD-tv?


   
SvaraCitera

HIMYNAMEISKARL:

Smaskig avatar

som fan[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alvizz:

Okej.. men jag köper den mest för spelandet.

Då rekomenderar jag verkligen ett xbox 360. Xbox 360 är som sagt billigare och anledningen till att ps3 är dyrare är i huvudsak blu-rayspelaren. Altså lägger du ut pengar på nått du inte kommer använda. Som jag sa tidigare har 360 mycket fler bättre exslusiva spel och även onlineläget är bättre. + att det är billigare då.

Sen vet ju inte jag i fall du är extremt sugen på spel som bara finns ill ps3 men men, i ditt läge hade iaf jag köpt ett 360

alvizz:

Jag menar bara, klarar man sig inte lika bra med dvd:er? Är det så stor skillnad om man ändå inte har en HD-tv?

Om du inte har HD-tv så är Blu-ray absolut värdelöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XDIGGX:

Då rekomenderar jag verkligen ett xbox 360

Hm.. jag har alltid haft PS så det skulle knappt gå. Det känns supersvårt att byta efter alla år [love] Jag har inte alls hört lika bra om 360, och man betalar väl för att spela online. Tycker inte att den verkar lika bra iaf. Och vill jag absolut utnyttja blueray:n är det ju bara att importera filmer (och en HDtv [tired]..)

XDIGGX:

Om du inte har HD-tv så är Blu-ray absolut värdelöst

Tack för det. Då var det löst tror jag.
Det bästa vore nog att hitta en svenskköpt 60 gb på tradera/blocket, då kan den ju både läsa svenska filmer och gamla spel [y]
Hoppas jag hittar en.. Hur länge såldes 60 gb i Sverige?

Funkar dvd:er som vanligt i PS3? De är inte regionsfria va, dvs. bara amerikanska i en amerikansk konsol?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag pratade jag med en kunnig kollega när jag tjänade lite sommarpengar. Och efter den mkt intressanta diskussionen känner jag inte längre att PS3 är det enda alternativet. Jag kanske ändå borde överväga en 360. Han tyckte att jag fick mkt mer för pengarna helt enkelt. Den är ju rätt mkt billigare.

Det andra han nämnde var att det ju finns mkt fler spel, att de flesta spel görs o släpps till 360 först (sen konverteras till PS3), han gillade onlinegrejen med Xbox live bättre, vissa extragrejer görs bara till 360, och han tyckte 360-spelen var lite snyggare.
Så är man inte värsta Metal Gear-fanet tyckte han att Xbox var ett bättre val. Med tanke på att jag ska köpa ett GH4/Rock Band 2 spelar ju konsolens pris roll också.

Men jag vet fortfarande inte [cry] Har alltid varit lite skeptisk till Xbox.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

911_emergency:

Även om den har sina fel

Vilka fel då? Har hört om överhettning..

Ni får gärna skriva nackdelar och fördelar med konsolerna, bara ni motiverar era åsikter. Roligare med åsikter än att bara jämföra fakta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alvizz:

Ni får gärna skriva nackdelar och fördelar med konsolerna, bara ni motiverar era åsikter. Roligare med åsikter än att bara jämföra fakta.

På plus sidan för 360 så har den ju faktiskt xbox Live som är ljusår bättre än psn även om kostar så är det värt det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nilazz_89:

På plus sidan för 360 så har den ju faktiskt xbox Live som är ljusår bättre än psn även om kostar så är det värt det

Jo, har hört mkt bra om den. Personligen tycker jag att PS Home ser väldigt trevligt ut. Det där med pengarna är mindre bra.. då kostar ju konsolen tillsut lika mkt som ett PS3 (om man använder online mkt, vilket jag nog inte kommer göra så mkt när det kostar) [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skippa spelkonsol och köp en fet dator istället 🙂


   
SvaraCitera

Med xbox 360n kostar det att spela online, den överhettas lätt (=leder till att tv-bilden fryser bl.a.) och sen finns det förstås RROD (=Red Rings of Death) som betyder att xboxen har fått "general hardware" failure eller "Core Digital" failure, kort sagt produktionsfel. Sen fanns det i usa några xbox 360 som repade spelen, men det har jag förstått att de fixat.

Jag tänker inte lista alla bra funktioner 360 har, det kanske någon annan gör. Vet inte mycket om PS3:an annat än det att den är skitdyr. Enda orsaken till att jag tänkte köpa en PS3:a var final fantasy 13, men det ska komma till 360 också, tror jag.

Äger själv en 360 och skaffade just Rock Band. Skitkul spel. [bigsmile]

alvizz Du skulle kunna lista vilka spelsorter du gillar, kanske det sku göra ditt val lättare. T.ex. har 360n inte många bra rollspel, men FPS spel finns det mycket av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

911_emergency:

alvizz Du skulle kunna lista vilka spelsorter du gillar, kanske det sku göra ditt val lättare. T.ex. har 360n inte många bra rollspel, men FPS spel finns det mycket av.

Tack, tack. Varje inlägg säger något nytt intressant [smile] Har i princip bestämt mig för en Playstation 3, begagnad då. Har hittat en för 4000, 60 gb, med tre kontroller och tre spel - så det är ett fynd tycker jag.

Jag nämnde lite förut om vad jag gillar;
Spel med mkt customizing, som Sims/Spore. Virtual Life. Sims har jag hela serien, men inväntar 3:an eftersom jag tröttnat på 2:an lite. Tony Hawks gillar jag fast jag kör fast ibland, Skate 2 ska jag skaffa. Gillar inte så mkt läskiga spel, jag är för lättskrämd [crazy]. Spelar aldrig skjutspel. The Simpson Game verkar kul, Little Big Planet lika så. Sport funkar oftast, har spelat igenom Fifa Street. Guitar Hero är min favorit, så Rock Band/GH4 ska jag ha. Ape Escape till PS1 älskade jag. Zelda till DS var det senaste jag klarade, riktigt najs!
Som du kanske märker är det mesta jag nämner Action/Äventyr men snälla, barnvänliga typ [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spyro gillade jag också mkt när jag körde PS1, så "Legend of Spyro - Dawn of the Dragon" ska jag nog köpa.


   
SvaraCitera

alvizz:

Vilka fel då? Har hört om överhettning..

Red ring of death. Min polare har skickat in sin 360 fem gånger på reparation, fått en ny två gånger. Läste någonstans att 60% av alla 360 drabbas av RRoD. Ett annat problem är ju att majoriteten av folket som använder Live är helt och hållet retarderade, varje gång (Ja, varenda gång) jag har spelat en match så har det suttit en idiot och irriterat med sitt headset, ibland är jag nästan glad att folket som använder PS3 inte fattar att man kan ha headset till den.

Sen känns spelen väldigt begränsade, utöver multiplatformsspelen som släpps till varenda elektronisk apparat med skärm så är det nästan bara Action som glänser. Många fanboys sitter alltid och tjatar om hur många fler exklusiva titlar som kommer till 360, något som inte heller stämmer särskilt bra längre, problemet är ju också att dom exklusiva spelen som kommer inte är särskilt bra. Visst finns det ett par flagskepp som alltid nämns, men resten är ju bara mediokra. Då är det bättre att tänka på livslängden och hur många AAA titlar som kommer att släppas under hela generationen.

nilazz_89:

xbox Live som är ljusår bättre än psn även om kostar så är det värt det

Ljusår? Nja, håller inte med, det som finns till Live finns till PSN eller är påväg. Det Sony har utlovat (Nu senast under E3) ligger dock ljusår framför Live och verkar otroligt lovande. Microsoft gör som vanligt och sitter och trycker och mjölkar utan att spendera för mycket på updateringar och uppgraderingar.


   
SvaraCitera

Köp ett i sverige, du får ett helvete om det "råkar" vara av dålig kvalitet..


   
SvaraCitera