Aviseringar
Rensa alla

Köp och Sälj aktier


Ämnesstartare

Tänkte köpa och sälja aktier så snart, köper för tillfället aktier med fiktiva pengar för att öva sig. Jag har märkt att Aktietorget har aktier som stiger upp och ner flera gånger per dag, där har man ju en chans att pumpa pengar ur bolagen?

Men hur är det med dessa aktier hos Aktietorget är dom svårsålda, de aktier jag mest tittat på är Switchcore B. Intius som har ett värde typ 0,01-0,02 men stiger med 50+ 50- flera gånger per dag, så min fråga lyder är Aktietorgets aktier svårsålda? och hur är det om man handlar aktier via nordent borde det inte gå snabbt där?[confused]


   
Citera

Addo:

Tänkte köpa och sälja aktier så snart, köper för tillfället aktier med fiktiva pengar för att öva sig. Jag har märkt att Aktietorget har aktier som stiger upp och ner flera gånger per dag, där har man ju en chans att pumpa pengar ur bolagen?

Är du nybörjare så ska du verkligen INTE börja med att handla aktier på Aktietorget. Det är på aktietorget man kan göra stora vinster, men även stora förluster.

Är du nybörjare så lutar det tyvärr åt att du kommer göra stora förluster.

Jag har bara gjort två affärer på aktietorget, och de har lyckats bra, tack vare lite flyt. En i Taurus Energy som gav nästan 200% på bara 5 dagar. Men då var jag ordentligt påläst och "visste chansen om vad som skulle kunna hända".

Addo:

Men hur är det med dessa aktier hos Aktietorget är dom svårsålda, de aktier jag mest tittat på är Switchcore B. Intius som har ett värde typ 0,01-0,02 men stiger med 50+ 50- flera gånger per dag, så min fråga lyder är Aktietorgets aktier svårsålda?

Ja, de är svårsålda eftersom att omsättningen på de aktierna är låg. Dvs det är inte speciellt många som handlar med de aktierna. Om du jämför med exempelvis aktier på Large Cap så sker där flera avslut (affärer) varje minut. På aktietorget kan det vara så att det kanske sker 10 avslut på en hel börsdag.

Exemplet som du gav med Switchcore är ett givet exempel.

I orderdjupet brukar där ligga flera miljoner aktier åt gången (1 miljon switchcore är ju bara värt 10 000kr). Det är bara att ställa sig i kö om du vill sälja dina aktier till 0,02kr.

Sen kan du ju ställa dig frågan hur många som har samma idé som dig själv och vilka som överhuvudtaget vill köpa aktierna till 0,02?[wink]

Det finns inga "lätta pengar" att tjäna.

Hoppas detta svarade på din fråga.


   
SvaraCitera

Exemplet med SwitchCore

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Hoppas detta svarade på din fråga.

Tack Marmoth! Jag fick den information jag behövde:D


   
SvaraCitera

Addo:

Tack Marmoth! Jag fick den information jag behövde:D

Varsågod! Bara PMa om du needar hjälp med något.


   
SvaraCitera