Aviseringar
Rensa alla

köpa annan bil


Ämnesstartare

tjoo tröttnat att ha massa skrotbilar som man ska skruva med varje helg och sådär så håller på att kolla runt efter någon vettig bruksbil då jag bara ska åka från A till B.

funderar på typ nån Vw Passat tdi eller nåt i den stilen nån som har erfarenhet av denna bil?

kom gärna med andra förslag[smile]


   
Citera

En bra inledning kan vara att uppge vad du har budget dvs ange hur mycket pengar du tänkt lägga på ditt bilköp?


   
SvaraCitera

Super Macho:

En bra inledning kan vara att uppge vad du har budget dvs ange hur mycket pengar du tänkt lägga på ditt bilköp?


   
SvaraCitera

chubree:

funderar på typ nån Vw Passat

Kan nog funka ganska bra men räkna med att byta spindelleder, den har 8(!) och dom är ganska kända för att vara att problem, så om dom inte bytts ut så får du räkna med att du kommer att få göra det. Men i övrigt är det en ganska stabil biljävel, har iofs inte någon erfarenhet av dieseln men jag har en bensinare som tickar på ganska bra.


   
SvaraCitera

Köp en Corvette.


   
SvaraCitera

Biologen:

Köp en Corvette.

Image


   
SvaraCitera

Image

Golf GTD är helt okej bil [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Super Macho:

En bra inledning kan vara att uppge vad du har budget dvs ange hur mycket pengar du tänkt lägga på ditt bilköp?

hmm, max 40k typ, ska köpa lägenhet inom en snar framtid och man är ju inte miljonär direkt[smile]

dazed:

Kan nog funka ganska bra men räkna med att byta spindelleder, den har 8(!) och dom är ganska kända för att vara att problem, så om dom inte bytts ut så får du räkna med att du kommer att få göra det. Men i övrigt är det en ganska stabil biljävel, har iofs inte någon erfarenhet av dieseln men jag har en bensinare som tickar på ganska bra.

okej, kan va bra att veta! har hört att det är en relativt driftsäker bil iallafall [smile]


   
SvaraCitera

chubree:

hmm, max 40k typ, ska köpa lägenhet inom en snar framtid och man är ju inte miljonär direkt[smile]

Nu minns jag inte tjänstevikten på en VW Passat TDI men om du tänkt lägga uppåt 40K kronor för en bil varför inte titta på en annan VAG-tillverkat märke - AUDI.

Kan tänka mig att en A4 ungefär ligger i samma viktklass men enligt mig håller betydligt högre byggkvalitet. Därmed inte sagt att VW är dåligt byggda men som bekant bygger VAG-koncernen allt från SEAT, Skoda, Audi till Porsche.

Här har du ett exempel på en...

Audi A4 1.8TS 180hk 16900 mil Årsmodell 2000 Pris 31 000:-

http://www.blocket.se/kristianstad/Audi_A4_1_8TS__180hk___0___Kontant_44973318.h...

Image

Fler ​Audi A4 i samma prisklass mellan 30K - 40K kronor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tackar för tipset! 🙂 sen en fråga hur myckt bör man kör per år för attt det ska vara bärt att skaffa en diesel bil ? 🙂


   
SvaraCitera

chubree:

okej tackar för tipset! 🙂 sen en fråga hur myckt bör man kör per år för attt det ska vara bärt att skaffa en diesel bil ? 🙂

Jag skulle ju personligen ALDRIG ALDRIG ALDRIG välja en diesel. Körsträcka per år - definitivt över 2K mil. Troligen 2K - 3K mil. [sad]

Dessutom åker man på att byta det där förbannade partikelfiltret och det måste göras hos auktoriserad serviceverkstad och det går på 15 - 20K kronor lite beroende på vad det är för bil/modell.

DESSUTOM - en diesel är inget man åker med till supermarket, skola/jobb eller kortare sträckor då det sliter motorn extremt mycket. Dvs - kortare sträckor där inte motorn kommer upp i full temp sliter motorn extremt mycket och drar betydligt mycket mer bränsle än vad tillverkaren uppger. En diesel är till för att köra långsträckor men då är det ett utomordentligt val. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej 🙂 tackar för informationen, som det ser ut i nuläget så kommer jag inte köra så långt, förut jobbade jag på annan ort och då blev det betydlgt mer mil [crazy]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

chubree:

okej, kan va bra att veta! har hört att det är en relativt driftsäker bil iallafall

Det tycker jag men spindellederna är väl det kända problemet som den vanligen kan få.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

[blush][cool]


   
SvaraCitera