Aviseringar
Rensa alla

köpa avast online


Ämnesstartare

smart eller osmart?

känns som allt man laddar ner som man ej betalar för är bristfälliga

finns det bättre alternativ? länka isf


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill ha ett bra permanent virusskydd, spionskydd, brandvägg

har men dessa är inte permanenta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

http://free.avg.com/us-en/download

är det enbart virusskydd? har man det forever och det är bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NOD 32


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

NOD 32

vad är det?


   
SvaraCitera

Lounge fact:

är det enbart virusskydd? har man det forever och det är bra?

AVG är bra. Ja. Och ja, man har det för evigt. Och har för mig brandväggen ingår. Kör Windows egna virusskydd på denna, orkar inte kolla [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virusskydd är typ som att ha ett hönsnät som paraply O:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

vad är det?

Antivirus. Vad du än gör, använd ej norton, hornorton.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack, länka gärna spionskydd + brandvägg också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

har men dessa är inte permanenta

Avast är alltid gratis, du behöver bara registrera dig vilket är gratis och tar 30 sec


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Nej du behöver inte betala för ett antivirus, kör AVG om du nu använder windows.

2. Behöver du en brandvägg? Förstår du vad en brandvägg gör? Sitter du inte redan bakom en brandvägg?

3. Kom ihåg, INGET kan skydda från okunniga användare. Ditt bästa virus/intrångs-skydd är helt klart att själv läsa på. För det finns inga program som magiskt löser dina problem eller skyddar dig helt. Även om dessa verktyg KAN hjälpa.

4. Kom ihåg att om du väl fått ett virus på datorn som utlöst så är det redan kört, inget antivirusprogram ka hjälpa dig här, bara att formatera och börja om, därav punkt 3.

Lycka till.


   
SvaraCitera
Åtta

Lounge fact:

vill ha ett bra permanent virusskydd, spionskydd, brandvägg

Om du har en router så har du redan en brandvägg i den. Dessutom finns Windows egna brandvägg.

Det finns ingenting hos kommersiella virusskydd som gör att de automatiskt är bättre än gratisvarianter (även om de såklart kan vara det). På det stora hela så handlar dock datorsäkerhetsbranschen för privatpersoner om att uppfinna eller starkt överdriva de hot som finns. 99.9% av de hot som du kan tänkas utsättas för är sådana som du kan undvika genom att helt enkelt använda din dator på ett vettigt sätt. Om du inte använder din dator på ett vettigt sätt, utan laddar ned och kör filer hur som helst, klickar på varenda popup du hittar, o.s.v. så finns inget virusskydd i världen som kan hjälpa dig.

Jag säger inte att det inte finns kommersiella antivirusprogram som är bra (Kaspersky och NOD32 har båda fått goda betyg), men jag är rätt övertygad om att det är bortslösade pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

norton,

Har använt det, fungerade bra [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

2. Behöver du en brandvägg? Förstår du vad en brandvägg gör? Sitter du inte redan bakom en brandvägg?

inte vet jag, förklara istället för att tönta dig

aristoteles:

Ditt bästa virus/intrångs-skydd är helt klart att själv läsa på.

det finns inget intresse till det överhuvudtaget

aristoteles:

4. Kom ihåg att om du väl fått ett virus på datorn som utlöst så är det redan kört, inget antivirusprogram ka hjälpa dig här, bara att formatera och börja om, därav punkt 3.

aaa, det vet jag

Åtta:

Om du har en router så har du redan en brandvägg i den. Dessutom finns Windows egna brandvägg.

okej, då vet jag

Åtta:

99.9% av de hot som du kan tänkas utsättas för är sådana som du kan undvika genom att helt enkelt använda din dator på ett vettigt sätt

använder det på ett vettigt sätt, men laddar ner en del.. hur laddar man ner smart? iofs brukar det stå varningar om det är något skräp i det

Åtta:

klickar på varenda popup du hittar

haha [love]

men jag undrar ang spionskydd, det hindrar väll intrång? är det någonting värt att ha?


   
SvaraCitera