Aviseringar
Rensa alla

köpa avast online


Åtta

Lounge fact:

men jag undrar ang spionskydd, det hindrar väll intrång?

Jag vet ärligt talat inte vad spionskydd kan tänkas vara. En brandvägg skyddar mot intrång utifrån, och ett virusskydd hindrar dig från att köra skadliga program (d.v.s. virus, spionprogram, o.s.v.) Så jag misstänker att "spionskydd" helt enkelt är en påhittad term för att få det att låta som att antivirusprogrammet gör mer än det faktiskt gör.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lounge fact:

hur laddar man ner smart?

Läser kommentarer, kollar om de som laddat upp är verifierade uppladdare (alltså sådana som har en historik av att ladda upp bra grejer), kikar så att det inte är några misstänksamma filer som skickas med. Bara common sense, helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

g

"Skydd mot spionprogram och andra skadlig kod" heter det i säkerhetscenter. Men virusskyddet verkar täcka det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Bara common sense, helt enkelt.

Mmm okaj, då laddar jag ner smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

inte vet jag, förklara istället för att tönta dig

Jag "töntar" mig inte. Det är extremt tråkigt då folk blir otrevlig såfort dom själv inte förstår något. Det är så enkelt att bara fråga eller söka på google, så tar du för givet att jag skrev allt det där för att djävlas med dig.

Men eftersom att jag är så snäll som jag är:

En brandvägg styr med hjälp av olika regler vad som får koppla upp mot din dator med vilka metoder och under vilka förhållanden typ.

En brandvägg kan vara bra, men chansen finns att du redan sitter baken en brandvägg som till exempel är integrerad i en router.

Detta är omöjligt för mig att veta då jag inte känner till din nätverksanslutning.

Med andra ord:
Du behöver kanske inte en brandvägg alls i din dator.

Lounge fact:

det finns inget intresse till det överhuvudtaget

Om en person inte vill lära sig finns dessvärre inte mycket att göra. Men man kan tycka att det borde vara av intresse att skydda något så personligt som sin egna dator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag "töntar" mig inte. Det är extremt tråkigt då folk blir otrevlig såfort dom själv inte förstår något. Det är så enkelt att bara fråga eller söka på google, så tar du för givet att jag skrev allt det där för att djävlas med dig.

Jag menade inte att vara otrevlig, men att ställa frågor som att jag är 1 retard är inte direkt trevligt, förklara istället: "Nej, du behöver nödvändigtvis inte ladda ner någon brandvägg pga...". Jag frågade inte om jag behöver brandvägg eller ej, jag antog det och därför googlade jag inte.

aristoteles:

Men eftersom att jag är så snäll som jag är:

Åtta skrev redan [crazy]

aristoteles:

Om en person inte vill lära sig finns dessvärre inte mycket att göra. Men man kan tycka att det borde vara av intresse att skydda något så personligt som sin egna dator.

Jag sätter mig inte och läser böcker om att skydda sig bäst på internet, om man säger så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Jag menade inte att vara otrevlig, men att ställa frågor som att jag är 1 retard är inte direkt trevligt, förklara istället: "Nej, du behöver nödvändigtvis inte ladda ner någon brandvägg pga...". Jag frågade inte om jag behöver brandvägg eller ej, jag antog det och därför googlade jag inte.

Det är dessvärre lite svårt för mig att direkt kunna förutse alla världens människor kunskaper inom alla ämnen. Om jag skulle kunna förutse alla dina frågor så skulle jag bara skriva en lista med svar. Tyvärr kan jag inte det och därför är det enklaste sättet att man snällt frågar då man undrar över nånting.

Men för att summera:
Nej du behöver inte betala en krona för att klara upp din säkerhet.
Som åtta sa, common sense.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Tyvärr kan jag inte det och därför är det enklaste sättet att man snällt frågar då man undrar över nånting.

Ah.. antog att du fattade att jag hade en brandvägg (som inte jag fattade). Men kanske inte är en självklarhet. Tog därför dina frågor som om jag var retarded.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Tog därför dina frågor som om jag var retarded.

Nejdå, jag gillar att svara med frågor för att få människor att reflektera över situationen.[blush]


   
SvaraCitera