Aviseringar
Rensa alla

Köpa begagnad Canon 400D eller satsa på en annan modell?


Ämnesstartare

Jag har fått frågan om jag vill köpa mina föräldrars Canon 400D för ca 3700 kronor. Har fotat en del med den och tkr den är helt okej.
Frågan är dock om jag ska försöka spara ihop pengar och satsa på ngn annan kamera till exempel Nikon D80. Prisklassen blir tyvärr dock en helt annan om jag ska köpa den ny.
Så vilken tkr ni jag ska köpa? Och vad tkr ni om de olika kamerorna?
Tack på förhand [smile]


   
Citera

3700 kr är det inklusive familje rabatten ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget bra namn:

3700 kr är det inklusive familje rabatten ?

Precis. Annars kostar den runt 5000 tror jag.
Knappat använd alls. Ett år gammal tror jag.


   
SvaraCitera

kolla in http://www.prisjakten.nu finns massa recensioner o omdömen om många produkter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget bra namn:

kolla in http://www.prisjakten.nu finns massa recensioner o omdömen om många produkter

Okej ah tack (:


   
SvaraCitera

hejkattunge:

Frågan är dock om jag ska försöka spara ihop pengar och satsa på ngn annan kamera till exempel Nikon D80.

D80 är overkill om du inte ska jobba som fotograf. Jag har en D40(kostar ungefär 3500kr och då får du med ett 18-55mm objektiv) och jag måste säga att den är jävligt bra.

http://www.pricerunner.se/pl/29-767223/Digitalkameror/Nikon-D40-Black-18-55mm-Le...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

D80 är overkill om du inte ska jobba som fotograf.

Nej det ska jag verkligen inte. Vill ha en kamera som man kan få fina foton med men också ska kunna användas till lite "roligare" saker.

Kagami:

ag har en D40(kostar ungefär 3500kr och då får du med ett 18-55mm objektiv) och jag måste säga att den är jävligt bra.

Okej, ska kolla in den. Tack!


   
SvaraCitera

hejkattunge:

Vill ha en kamera som man kan få fina foton med men också ska kunna användas till lite "roligare" saker.

Då duger D40 så det räcker och blir över. Sen så är priset för D80 med motsvarande objektiv ungefär 8000kr, så då kan du ju avgöra själv om det är värt det eller inte. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

Då duger D40 så det räcker och blir över. Sen så är priset för D80 med motsvarande objektiv ungefär 8000kr, så då kan du ju avgöra själv om det är värt det eller inte. [smile]

Då är det ju inte alls värt det. En D40 får det nog bli (:


   
SvaraCitera

Jag såg en ny 400D utan objektiv för 1800 igår på blocket. Den försvann snabbt konstigt nog. Hade jag inte redan haft tre kameror hade jag köpt den direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte vilken av dom men jag tycker att 3700 verkar vara ett väldigt högt pris med tanke på att du är deras barn[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl på vad du har tänkt att använda kameran till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DinGud:

Jag såg en ny 400D utan objektiv för 1800 igår på blocket. Den försvann snabbt konstigt nog. Hade jag inte redan haft tre kameror hade jag köpt den direkt.

Oj, jo det kan man ju förstå. Vad har du för några? 🙂

wallin94:

vet inte vilken av dom men jag tycker att 3700 verkar vara ett väldigt högt pris med tanke på att du är deras barn[confused]

Haha, men alltså dom har inte sagt något egentligen pris. Mellan 3000-4000 tror jag ialla fall jag får ge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Beror väl på vad du har tänkt att använda kameran till.

hejkattunge:

Vill ha en kamera som man kan få fina foton med men också ska kunna användas till lite "roligare" saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejkattunge:

Vill ha en kamera som man kan få fina foton med men också ska kunna användas till lite "roligare" saker.

Säger ju inte så mycket kring vad du hade tänkt fota dock.. Men det funkar säkert för dig som vet in eller ut.


   
SvaraCitera