Aviseringar
Rensa alla

Köpa eller inte köpa?


Ämnesstartare

Jag är extremt dålig på att fatta självständiga beslut så därför skapar jag en tråd.

Jag har hittat en liten siames-hane med ett litet skönhetsfel som gör att han kostar 4500 kronor istället för 5500.

Jag har ca 30 000 på banken som jag tjänat ihop i höstas men eftersom jag är störd i huvudet/deprimerad/allmänt patetisk så har jag ingen inkomst.

Bör jag investera i en liten kissekatt i nuläget? Eller bör jag låta bli? Hjälp [blush]

Image


   
Citera

Låt bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså ... jag behöver bara att tillräckligt många ska säga "KÖP" så köper jag honom. Jag har tid och ork och sånt för en social katt och matkostnader löser sig eftersom min sambo betalar hälften av sånt. Det är bara den här stora engångssumman jag ska stå för.


   
SvaraCitera

uppenbar:

ingen inkomst.

uppenbar:

låta bli

Jepp


   
SvaraCitera

Köp.

Du vill ha katten, jag vill ha katten. Jag hjälper dig såklart med betalningen så gott jag kan.

Så det finns inget som stoppar oss. Alltså köper vi katten.


   
SvaraCitera

Gryphon:

uppenbar:

Vänta lite... är NI sambos!? [tard]


   
SvaraCitera

uppenbar:

Alltså ... jag behöver bara att tillräckligt många ska säga "KÖP" så köper jag honom. Jag har tid och ork och sånt för en social katt och matkostnader löser sig eftersom min sambo betalar hälften av sånt. Det är bara den här stora engångssumman jag ska stå för.

Så vad väntar du på? 🙂

Jag tror definitivt att en katt också kan få dig att må bättre. Min mamma gav en katt till min mormor och hon blev som förbytt, mycket gladare och inte bitter som hon var innan. Se det som en investering i ditt humör 🙂 Det är ju asmysigt att ha en katt att gosa med :))


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Vänta lite... är NI sambos!? [tard]

haha men nähä :'D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

uppenbar: ingen inkomst.

uppenbar: låta bli

Jepp

Men ändock isåfall 25 000 som jag har kvar att leva på tills jag skaffar ett jobb. Det klarar jag mig på.

Gryphon:

Du vill ha katten, jag vill ha katten. Jag hjälper dig såklart med betalningen så gott jag kan.

Du ska inte stå för kissekatten, det ska jag göra. Du får betala hälften av mat och sånt, men själva katten betalar jag för eftersom jag vill ha en siames och inte en bonnkatt.


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Vänta lite... är NI sambos!?

Ja. Har du missat det?

Vi flyttade ihop för ett antal veckor sen. Vi upptäckte att vi faktiskt älskade varandra, och när man hittar kärlek som är så stark så är det inte lönt att stå emot.

Känns som att vi kanske var ett otippat par? 🙂


   
SvaraCitera

The Elin:

haha men nähä :'D

Gryphon:

Ja. Har du missat det?

Jag har ju nyligen kommit tillbaka efter 1-1.5 års uppehåll ju [chocked]

uppenbar:

Gryphon:

Du vill ha katten, jag vill ha katten. Jag hjälper dig såklart med betalningen så gott jag kan.

Eftersom din sambo Gryphon (wth!) också vill ha katt och gladeligen hjälper till så är det ju ingen fara. Go for it [smile]


   
SvaraCitera

uppenbar:

jag vill ha en siames och inte en bonnkatt.

Men jag kan ju inte säga nej när vi ser honom...jag vill också vara delägare, men du kan få all rätt till kel och mys och sånt 🙂

Det finns seriöst inget sötare än kattungar, jag har typ redan bondat med den här katten ju.

Vi måste ha honom, nu!


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Jag har ju nyligen kommit tillbaka efter 1-1.5 års uppehåll ju

Tänka sig vad som kan hända på bara 1,5 år 🙂

Men nog om det, Uppenbar har skapat en tråd om oss där vi kan diskutera det.

Nu håller vi oss till topic, nämligen huruvida vi ska köpa katten eller inte.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Men jag kan ju inte säga nej när vi ser honom...jag vill också vara delägare, men du kan få all rätt till kel och mys och sånt 🙂

Och VIPS så kostade kissen bara 2250 [smile]


   
SvaraCitera

Compton GangztaH:

Låt bli.


   
SvaraCitera