Aviseringar
Rensa alla

Köpa Islandshäst.


Ämnesstartare

Okej, jag ska troligen köpa islandshäst som kommer vara dräktig som kommer till mig i december, importerad från island.
Nu vill jag ha liet hjälp med frågor kring hästen, det kommer bli min första isis så ..
Så kom igen, va lite seriösa och ge mig tips om vad jag kan fråga ägaren.
Tack [y]


   
Citera

Fråga om smaken! [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emopinglan13:

Fråga om smaken

mah! smaken lär vara som baken! [chocked]


   
SvaraCitera

woaaaah:

kommer vara dräktig

Om fölet är en hingst är det fett taskigt att skära av testiklarna, det tänker du väl inte göra? Jag skulle bli sur om nån gjorde det på mig..

Annars är väl islandshästar som alla andra hästar, bara med en extra gångart, så det är väl den du skall fråga om då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Om fölet är en hingst är det fett taskigt att skära av testiklarna, det tänker du väl inte göra? Jag skulle bli sur om nån gjorde det på mig..

Nej det ska jag inte göra xD fölet kommer säljas vid 6-8månader så ägaren avgöra om hingsten ska fortsätta vara hingst eller om den ska kastreras xD

AndyH:

Annars är väl islandshästar som alla andra hästar, bara med en extra gångart, så det är väl den du skall fråga om då..

mjo.. det har ja redan frågat.. (föresten kan de ha upp till 2 extra, men hon har bara 1 extra xD)
men som sagt.. redan frågat, men vette fan om det finns nått annat kul att fråga ..[smile]


   
SvaraCitera

woaaaah:

nått annat kul att fråga

Fråga om den blivit matad med godis så den lärt sig tigga. Jag hatar hästar som tigger och rotar i kläderna efter socker och annat. Värsta oskicket att lära hästar tigga..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Fråga om den blivit matad med godis så den lärt sig tigga. Jag hatar hästar som tigger och rotar i kläderna efter socker och annat. Värsta oskicket att lära hästar tigga..

haha, jo.. det är lite jobbigt, men eftersom att hon går på island och går ute med ett 50tal andra hästar så lär det inte vara någon risk att det hänt. [smile] [crazy]


   
SvaraCitera

woaaaah:

hon går på island

Tävlat något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Tävlat något?

det tror jag inte [crazy] fast det är w/e .. jag ska inte tävla xD
.. är du hästintresserad? [crazy][bigsmile]


   
SvaraCitera

woaaaah:

.. är du hästintresserad?

Hållit på med dressyr och hoppning sen jag var 10, hade ett halvblod förut. Men jag har inte tid eller motivation längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Hållit på med dressyr och hoppning sen jag var 10, hade ett halvblod förut. Men jag har inte tid eller motivation längre.

fan va nice [bigsmile] jag är nog mest inne på dressyr (hade en medryttarhäst som jag tränade mkt på, men tävlade ingenting) men tänkte testa på nått nytt o tänkte isis..
Dold text: Du kanske märkte också att ja addade din msn [blush]


   
SvaraCitera

woaaaah:

Du kanske märkte också att ja addade din msn

har många på min msn, vad heter du? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

har många på min msn, vad heter du?

woaaaah@hotm (nick : (8) (tu) - random-namn@bdb (H) ('.') (st) || I'm not afraid to keep on living. I'm not afraid to walk this world alone.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du haft häst tidigare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Har du haft häst tidigare?

Yes. sedan födseln. [bigcheers]


   
SvaraCitera