Aviseringar
Rensa alla

köpa minipc


Ämnesstartare

Lounge fact:

går det att jämföra i funktionalitet med en vanlig bärbar?

Jag vet inte. Har bara använt den för uppsatser och internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

jag ska ha den som vanlig dator bara! ska duga till att kolla på film och så.. spelar inte eller använder photoshop eller så nu. vill ha typ högst 3000 iaf.. lär ju finnas ngn bra

du vill ha något ur lenovos/ibms x-serie. allt nyare än x40 bör täcka dina behov, förmodligen även den. du kommer dock vara tvungen att köpa den begagnat, och räkna med att behöva byta ut batteri och eventuellt hårddisk, beroende på vilken version du köper. men du borde kunna fixa allt det för runt 3000. då får du en dator som inte är att leka med, vad gäller byggkvalitet och driftsäkerhet, med bra batteritid och relativt vettig prestanda. kasst grafikkort, men det påverkar dig inte alltför mycket.

just det, har du mer pengar att lägga, köp en av de nyare i x-serien. typ precis samma format, men modern prestanda och samma byggkvalitet. kostar dock miljarder.

samt, kolla upp om den har webcam, om du behöver en sådan. rätt många av de gamla modellerna saknar sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

exempel:

​thinkpad x60 i pekskärmsvariant

​nytt batteri

​ssd-disk (billigare och mindre varianter finns, om du inte behöver mycket utrymme)

då vill du nog egentligen ha ett svenskt tangentbord till den, också, de vet jag inte exakt var man kan köpa. men då får du även ett nytt sådant. borde gå att hitta för någon hundralapp någonstans, eller så kan man slakta någon trasig x60, om man kan hitta någon (de överlever det mesta).


   
SvaraCitera