Aviseringar
Rensa alla

Köpa mobil bredband o få dator.


Har just fyllt 18.
Lever fortfarande på studiebidraget men har alltid lite extra cash...

Kan jag skriva upp mig på mobilt bredband från TRE eller måste jag ha jobb och inkomst?

Får man datorn om man skriver upp sig på abonnemanget?

Adress till datorn http://www.tre.se/templates/FlashAndTabs.aspx?id=33298&csref=fp_compaq_2

Så, räcker det med att leva på studiebidrag och vara 18år för att skaffa detta`??


   
Citera

Det räcker. Tänk över det först.


   
SvaraCitera

Mawns:

Det räcker. Tänk över det först.

Ok, så de blir inga extra kostnader då?
Bara 399kr i månaden plus de man surfar för?

Tack för hjälpen.


   
SvaraCitera

AlexFrågar:

Ok, så de blir inga extra kostnader då?

Skulle inte tro det. 399 är ju redan rätt mycket för mobilt bredband, men du får ju en dator till så det är befogat. Om du har kontanter skulle jag hellre köpt ett 12månaders-abbonemang och en obunden laptop. 24 månader är en lång tid.


   
SvaraCitera

AlexFrågar:

plus de man surfar för?

Men det brukar kosta några kronor per MB (så att ladda ner en film går minst på ett par tusen).
Du ska ju inte vara på internet annat för att surfa. Inga tunga sidor alls. Absolut ingen porr! [no-no]


   
SvaraCitera

Myksa:

Men det brukar kosta några kronor per MB (så att ladda ner en film går minst på ett par tusen).

Så vitt jag vet så har alla operatörer som erbjuder mobilt bredband ett maxtak för att man inte ska råka göra sånt[rolleyes]


   
SvaraCitera

Saito:

Så vitt jag vet så har alla operatörer som erbjuder mobilt bredband ett maxtak för att man inte ska råka göra sånt[rolleyes]

Det kanske har blivit så nu men förut var det en massa liv om folk som fick skyhöga räkningar.
Sedan kom Plus-Sverker och slog bolagen på fingrarna...
Dyrt är det i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AlexFrågar:

Kan jag skriva upp mig på mobilt bredband från TRE eller måste jag ha jobb och inkomst?

Det är väl snarare så att du bör ha jobb och inkomst och att det är en dålig idé att köpa saker på avbetalning och binda upp sig innan man har ett.


   
SvaraCitera

AlexFrågar:

Så, räcker det med att leva på studiebidrag och vara 18år för att skaffa detta`??

Tänk också på att du inte får studiebidrag året runt, det är bättre att köpa kontant då det blir billigare.


   
SvaraCitera

Men pengar är inget problem.
Kommer datorn va låst på abonnemanget?

Eller kan jag koppla in det internet jag har hemma?


   
SvaraCitera

AlexFrågar:

Eller kan jag koppla in det internet jag har hemma?

Du kan koppla det till vilket internet som helst. Men du måste ändå betala i 24 månader.


   
SvaraCitera

Mawns:

Du kan koppla det till vilket internet som helst. Men du måste ändå betala i 24 månader

Bra, då kan ja se det som en lite extra dyr dator ba hehe 😉


   
SvaraCitera

AlexFrågar:

Så, räcker det med att leva på studiebidrag och vara 18år för att skaffa detta`??

om du är redo att lägga halva din inkomst på det i två år framöver så visst. skulle dock hellre köpa en dator kontant än på avbetalning. då 24*200=4800 är ganska mycket för en sådan dator om 2 år.

nu har jag inte jättestor koll på vad det är för dator etc, men du kan säkert få en likpresterande billigare någon annanstans.


   
SvaraCitera

Tack för din ansökan om 3abonnemang.

I samband med att vi hanterade din beställning så genomförde vi även en kreditupplysning. Resultatet av den upplysningen blev dessvärre avslag, vilket innebär att vi dessvärre inte kan teckna upp dig på ett abonnemang i dagsläget.

Alternativet du har vid avslag är att köpa kontantkort med eller utan mobil. Du kan läsa mer om våra förmånliga erbjudanden med 3Kontant här.

Har du ytterligare frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att höra av dig till oss på onlineorder@tre.se. Vänligen bifoga ditt personnummer, ditt ordernummer samt vad ditt ärende gäller i ditt svarsmail till oss så att vi snabbare kan följa upp och hantera just ditt ärende, tack!

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Vaafan ja är ju myndig... Har det funkat för nån annan på detta forum?


   
SvaraCitera

buumar


   
SvaraCitera