Aviseringar
Rensa alla

Köpa nått via nätet


Ämnesstartare

hejsan. ingen aning vart jag ska posta detta [bigsmile]

Om man ska köpa något från någon via tex blocket men personen i fråga bor väldigt långt bort vilket betyder att produkten måste skickas. Personen har i annonsen skrivit att den kan skicka den fast att köparen får stå för kostnaden. min fråga är vem är det som går först liksom? Jag skulle aldrig någonsin betala innan jag håller i produkten. Jag har inte tagit kontakt med säljaren än men han skulle självfallet inte skicka den innan pengarna är skickade. Hur gör man?


   
Citera
Ämnesstartare

Man skickar alltid pengar i förskott, du skickar dubbla beloppet och sen när du fått produkten du köpt så hör du av dig till han som skickade det och då ska han, enligt lag, skicka tillbaka andra halva summan pengar. Lycka till[smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man använder tjänsten blocketpaket som sköts av Schenker. Ni kommer överens om pris, säljaren bokar och betalar frakten. Varan levereras av schenker till ditt närmaste ombud. Du hämtar ut paketet och betalar med kort. Sedan har du möjlighet att inom 24timmar skicka tillbaka varan till säljaren om den tex är trasig eller som det skulle ligga en tegellsten i lådan.
Mycket bra tjänst. Har själv skickat minst 40-50 sådana paket [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Man använder tjänsten blocketpaket som sköts av Schenker. Ni kommer överens om pris, säljaren bokar och betalar frakten. Varan levereras av schenker till ditt närmaste ombud. Du hämtar ut paketet och betalar med kort. Sedan har du möjlighet att inom 24timmar skicka tillbaka varan till säljaren om den tex är trasig eller som det skulle ligga en tegellsten i lådan.Mycket bra tjänst. Har själv skickat minst 40-50 sådana paket

Tack så mycket! kikar upp de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sil3m:

Man skickar alltid pengar i förskott, du skickar dubbla beloppet och sen när du fått produkten du köpt så hör du av dig till han som skickade det och då ska han, enligt lag, skicka tillbaka andra halva summan pengar. Lycka till.

Vad pratar du om? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Vad pratar du om?

Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymajag:

Hur gör man?

Jag har inte köpt/sålt via blocket men principen är densamma.
Ni kommer överens om pris.
Ni kommer överens om hur det ska göras.
Ibland går postförskott (du betalar först när varan kommit till postombud så om du inte hämtar får leverantören/säljaren tillbaka varan).
Jag själv har skickat pengar via bankkonto och fått varan några dagar efteråt. Samma när jag sålt, fått pengarna till kontot och sedan skickat iväg varan.
PayPal finns men jag vet inte riktigt hur det funkar men som jag förstått det är det ungefär som postförskott.

Det är alltid svårare som köpare att veta om personen som säljer är seriös eller inte så ta det som är det säkraste alternativet för dig.

sil3m:

Lycka till[smile].

Sluta tramsa skitunge!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sil3m:

Man skickar alltid pengar i förskott, du skickar dubbla beloppet och sen när du fått produkten du köpt så hör du av dig till han som skickade det och då ska han, enligt lag, skicka tillbaka andra halva summan pengar. Lycka till.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymajag:

Jag skulle aldrig någonsin betala innan jag håller i produkten.

Och ingen skulle aldrig någonsin skicka en produkt utan att fått betalt för den, kanske [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blocketpaket är den absolut bästa tjänsten då postförskott kräver att säljaren har ett plusgirokonto vilket väldigt få privatpersoner har. Även bra att ett och samma företag sköter frakt och betalningen.

https://www.blocket.se/blocketpaketet/blocketpaketet.htm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Och ingen skulle aldrig någonsin skicka en produkt utan att fått betalt för den, kanske

Xisco:

Jag

tack så mkt. alltså typ blockpaket som mrman nämde [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Vad pratar du om?

anonymajag:

Precis

väx op


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Sluta tramsa skitunge!

du me väx op


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymajag:

n

Xisco:

Samma när jag sålt, fått pengarna till kontot och sedan skickat iväg varan.

SA HAN JU [no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Och ingen skulle aldrig någonsin skicka en produkt utan att fått betalt för den, kanske

du läste inte allt va? [crazy]


   
SvaraCitera