Aviseringar
Rensa alla

Köpa ny dator


Ämnesstartare

Min thishiba laptop som jag har haft i 5 år eller något sånt har Fått reklam i den. Orkar inte rensa den så vill köpa mig en ny behöver era tips jag ska ha en tunn lätt dator,ed dvd som jag ska surfa med o kolla film på nätet vilket märke är bra? Vilken prosecor ska jag ha?  Ge mig tips ni som är experter o har erfarenhet!


   
Citera
Ämnesstartare

Pris?


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Jag skulle nog välja HP Pavilion 15-ab102: 8 GB internminne, 1000 GB SATA-hårddisk,  AMD A10-processor som motsvarar Intels i7-processor. Jag har den och är otroligt nöjd. Brukar föredra Intels processorer men detta var ett undantag. Pris: runt 8 000 men fick 2 000 kronor rabatt med en kod som jag hittade på nätet! Rekomenderar den starkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fått reklam? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Pris?

Max 12 000kr


   
SvaraCitera
soviet

om din dator fungerar bra annars så är det nog bättre om du lämnar in den till en datortekniker som tar bort reklamen/viruset åt dig? du kommer spara en hel del pengar på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Fått reklam? 😛

Tror han syftar på adware


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur lyckas man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluk:   AMD A10-processor som motsvarar Intels i7-processor. 

Nope, just nope


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluk:
Jag skulle nog välja HP Pavilion 15-ab102: 8 GB internminne, 1000 GB SATA-hårddisk,  AMD A10-processor som motsvarar Intels i7-processor. Jag har den och är otroligt nöjd. Brukar föredra Intels processorer men detta var ett undantag. Pris: runt 8 000 men fick 2 000 kronor rabatt med en kod som jag hittade på nätet! Rekomenderar den starkt

Jag gillar asus dem är  har typ det mesta bra av allting


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Getrekt:

Nope, just nope

Inte? Hade för mig det o.o det sa dom i butiken iallafall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluk:

Inte? Hade för mig det o.o det sa dom i butiken iallafall

Nä, dessutom finns det flera olika A10 och i7 processorer. Men intel brukar va bäst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skit i laptop öht om möjligt

alt. köp den billigaste laptopen du finner och en stationär utöver den för runt 12k sammanlagt. 


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Getrekt:

Nä, dessutom finns det flera olika A10 och i7 processorer. Men intel brukar va bäst

True, föredrar intel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det inte är något fel på datorn som du har idag varför inte fixa till den istället? Formatera hårddisken (ett par knapptryckningar på tangentbordet som tar max 10 sekunder) och sedan ominstallera operativsystemet (win 10, win 8.1 eller win 7 Sp1) vilket du nu föredrar.

Nackdelen att köpa en helt ny dator är att du får en dator med M*Ä*N*G*D*E*R med skitprogram som du får ägna massor av timmar att sitta och avinstallera innan du kan börja använda datorn. Det senare tar FLER timmar (att köpa en ny dator och avinstallera alla skitprogram) än det första alternativet (att formatera hdd och sedan ominstallera OS).

Btw, är stationär dator helt uteslutet?


   
SvaraCitera