Aviseringar
Rensa alla

Köpa ny dator


Ämnesstartare

Eftersom jag är så förbannat trött på min laptop som bara kraschar konstant (har kommit fram till att grafikkortet inte gärna samarbetar med resten av systemet) så har jag bestämt mig för att köpa en ny stationär dator.

Så jag tänkte fråga er om lite tips! Den ska ha dual core.processor på minst 2 ghz. 2 GB RAM och minst 256 MB grafikkort (ej integrerat). Den får högst kosta 4500 kr.

Jag ska ha datorn till:
- Spela World of warcraft
- Enklare bildbehandlingsprogram (GIMP, Photohop)
- Allmänt skolarbete

Det behöver alltså inte vara någon värsting till dator 🙂 den ska klara av spel med hyfsad grafik bara!

Kom gärna med förslag nu!


   
Citera

Det räcker ju med en P4 på 3.2GHz, 1GB RAM och 256mb grafik från typ Radeon..
Kostar väl 2500. [smile]

Hade nämligen en sådan maskin förut och den lirade jag wow på, och arbetade i Photoshop.


   
SvaraCitera

2000 kostade en sådan burk, visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

omgwtfbbq en brutta som spelar wow [blush]


   
SvaraCitera

Chickfactor:

vassego, en dataspelande tjej[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edit: Har funderat på en Dell inspiron 530. Den har:
Processor: Intel® Celeron® Dual-Core E1400 Processor (2.00GHz, 800MHz, 512KB cache

RAM: 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]

Grafikkort: 256MB ATI® Radeon™ HD 3450 grafikkort

Och med skärm kostar den 5610 kr. Överkomligt och bra?


   
SvaraCitera

Kan du bygga en dator?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Kan du bygga en dator?

Ja, det kan jag, men jag bestämde mig för att hellre köpa en grund-maskin och bygga ut den efter behov 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Ja, det kan jag, men jag bestämde mig för att hellre köpa en grund-maskin och bygga ut den efter behov 🙂

Mycket billigare och bättre att köpa en dator i delar och bygga ihop den själv. Då får du precis vad du vill till ett mycket bättre pris!


   
SvaraCitera

misfits:

Har funderat på en Dell inspiron 530

Dell är faktiskt bra. Dock är jag rätt så missnöjd med deras leveranstid. Jag har beställt en laptop från dem, leveranstiden, enligt dem ligger på två till tre veckor. Jag är inne på min sjätte, kanske sjunde vecka. Har inte fått den än.

Förövrigt så är deras fraktpriser rätt höga faktiskt. För mig ligger frakten på 798, eller något liknande iaf.


   
SvaraCitera

Önskar av hela mitt hjärta att jag kunde sånt om datorer också [sad] Vill vara en meganörd [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extricity:

Mycket billigare och bättre att köpa en dator i delar och bygga ihop den själv. Då får du precis vad du vill till ett mycket bättre pris!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323787

Den kanske? Den verkar mer prisvärd än Dell-datorn, eftersom den har en Celeron :/

passaro:

Dell är faktiskt bra. Dock är jag rätt så missnöjd med deras leveranstid. Jag har beställt en laptop från dem, leveranstiden, enligt dem ligger på två till tre veckor. Jag är inne på min sjätte, kanske sjunde vecka. Har inte fått den än.

Usch då. Dock är det fri frakt på den där, men jag är nog mer inne på den jag skrev i länken ovan 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Önskar av hela mitt hjärta att jag kunde sånt om datorer också Vill vara en meganörd

Hahaha, bra där [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Den kanske? Den verkar mer prisvärd än Dell-datorn, eftersom den har en Celeron :/

Jo, typ! Men menade mer att bygga själv helt, plocka separata delar alltså. Fast den såg bra ut, kanske lite väl kraftfull för dina ändamål bara?


   
SvaraCitera

Nequidnimis:

Hahaha, bra där [y]

Haha, ja.. faktiskt.


   
SvaraCitera