Aviseringar
Rensa alla

Köpa online?


Ämnesstartare

Hej! Jag är 15 och jag gjorde nyss en beställning med mitt kreditkort på en pyjamas (adventure time :D) online... Men måste man inte vara 18+ för att göra det? Sidan är trovärdig så det är ingen scam. Men den andra frågan är också... Kommer den till min adress? För jag skrev in min adress :3


   
Citera
Ämnesstartare

Ja Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:
Ja Tumme upp

Så den kommer inte till närmaste Ica eller nåt sånt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KomiRosato:

Så den kommer inte till närmaste Ica eller nåt sånt?

Om den skickas som ett brev så kommer du få hem den direkt annars skickas den som ett paket och då får du gå till Hemköp/Ica etc för att hämta Galen


   
SvaraCitera

MarcusKing: Om den skickas som ett brev så kommer du få hem den direkt annars skickas den som ett paket och då får du gå till Hemköp/Ica etc för att hämta

Är brevet förstort för brevlådan kommer de till närmaste ombud.


   
SvaraCitera

ofta man får ha kreditkort innan man är 18??
fick inte jag ska inte ni få osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KomiRosato: Kommer den till min adress? För jag skrev in min adress :3

Är kortet registrerat på en adress och du vill ha leverans till en annan adress?

Görs köpet i Sverige brukar det inte vara något problem med att ha en kortadress och en annan leveransadress förutsatt att mottagaren är identisk.

KomiRosato: Så den kommer inte till närmaste Ica eller nåt sånt?

Det beror på om försändelsen går att stoppa ner i brevlådan eller om det kommer som REK eller som postpaket. I så fall är det ditt utlämningställe som gäller.
En pyjamas lär väl knappast få rum i ett brev och kunna stoppas ner i brevlådan så då är det troligen ditt utlämningsställe typ ICA som gäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bankkort då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flyktingfientlig:

Är kortet registrerat på en adress och du vill ha leverans till en annan adress?

Görs köpet i Sverige brukar det inte vara något problem med att ha en kortadress och en annan leveransadress förutsatt att mottagaren är identisk.

Det beror på om försändelsen går att stoppa ner i brevlådan eller om det kommer som REK eller som postpaket. I så fall är det ditt utlämningställe som gäller.
En pyjamas lär väl knappast få rum i ett brev och kunna stoppas ner i brevlådan så då är det troligen ditt utlämningsställe typ ICA som gäller. 

Jag fick en orderbekräftelse... Ska jag bara gå till Ica och "Halloj! Jag ska hämta ut ett paket."?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Är brevet förstort för brevlådan kommer de till närmaste ombud.

Om dom inte skickar den med ups
för då finns risken att dom ställer det stora värdefulla paketet utomhus på grannens trappa i regnet utan att meddela och sen får man reda på det efter 2 dygn
 3430929568_b85f9d527f.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KomiRosato:
Jag fick en orderbekräftelse... Ska jag bara gå till Ica och "Halloj! Jag ska hämta ut ett paket."?

Det beror på om du får SMS-avisering, Email-avisering eller brev-avisering. Antingen får du ett SMS, ett Email eller ett brev från Posten när försändelsen finns att hämta på ex ICA.

Kommer det som REK (vilket det troligen INTE gör) så krävs leg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flyktingfientlig:

Det beror på om du får SMS-avisering, Email-avisering eller brev-avisering. Antingen får du ett SMS, ett Email eller ett brev från Posten när försändelsen finns att hämta på ex ICA.

Kommer det som REK (vilket det troligen INTE gör) så krävs leg.

Jag fick lämna ut telefonnummer och email!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KomiRosato: Jag fick lämna ut telefonnummer och email!

Då kommer du antingen att få ett SMS eller ett mail när paketet kommit till ditt utlämningsställe.


   
SvaraCitera

Xuzkie:

Om dom inte skickar den med ups
för då finns risken att dom ställer det stora värdefulla paketet utomhus på grannens trappa i regnet utan att meddela och sen får man reda på det efter 2 dygn
 3430929568_b85f9d527f.jpg

Ovanliga att svenska e-handlare erbjuder UPS.

Edit: Vet inte vilken butik TS köpte ifrån.


   
SvaraCitera

Kan man beställa saker på internet när man är 15? 😮


   
SvaraCitera