Aviseringar
Rensa alla

köpa råttor?


loita:

på djuraffären här hos mig är de jätte duktiga

Här rekomenderar de för små burar, SALTSTENAR TILL SMÅDJUR (=leverskada och tidig död) och gnagarblandningar. [cry]


   
SvaraCitera
loita

Geigerzähler:

Här rekomenderar de för små burar, SALTSTENAR TILL SMÅDJUR (=leverskada och tidig död) och gnagarblandningar.

hm :/ de kanske är små djuraffär?
de är en väldigt stor djuraffär här hos mig som jag går till, finns många små jag aldrig skulle fråga men den stora, de säljer inga djur där bara fiskar, ibland kräftor, krabbor och räkor ^^' hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

http://rattor.ifokus.se/

ska kolla där, tack [blush]


   
SvaraCitera

FYFAN:

.. fast det får dom inte äta massa av [no-no]

De kan oftast inte äta mjölkprodukter över huvud taget.


   
SvaraCitera
zIGGE

FYFAN:

Men men men ..
Är det dyrt o ha råttor?
Vad fasen äter dom ? XD

Har du inte kollat upp det så är det ingenting för dig, och om du bryr dig om djuren så ska du inte tvinga några att bli omhändertagna av dig alls.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Har du inte kollat upp det så är det ingenting för dig, och om du bryr dig om djuren så ska du inte tvinga några att bli omhändertagna av dig alls.

Det är ju det hon gör just nu.

När du vant dig vid lukten och att damsuga skit bakom soffan så är råttor asroliga. Se till att du köper av uppfödare och inte från djuraffär, ha en riktigt stor bur alternativt låt dem springa ute en massa (mina brukar hänga i bokhyllan där jag ordnat stegar och liknande klätteridioti de sysslar med) etc. Mina käkar bland-müsli + frön och ibland nötter som bas samt mina egna matrester typ.

Och lyssna inte för mycket på råttmänniskor, drygare folk får man leta efter. [wink]

Edit: Angående kostnad är det nästan noll alltså. Som underlägg i bur osv använder jag tidningspapper, funkar skitbra så länge du använder mer än veckogamla tidningar så det inte är en massa halvtorkad bläck på dem.

Edit2: Bor också själv för övrigt. Råttor är bra på det sättet att de är mindre och billgare än katt och blir inte uttråkade på ~25 kvadrat, samtidigt som de inte är hjärndöda idioter som andra gnagare.


   
SvaraCitera

respons:

(mina brukar hänga i bokhyllan där jag ordnat stegar och liknande klätteridioti de sysslar med)

Pics. Behöver inspiration.


   
SvaraCitera

Köp av uppfödare isof. Kostar väl runt 300 då.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera