Forumet - Köpa saker på avbetalning när man är under 18?

Köpa saker på avbetalning när man är under 18?

729 0 27

Spana också in:

jaag_91_:

dom räknar med att du ska betala din faktura så kommer det bara in en 10:on del åt gången kanske?

eh nej, hört talas om studiebidrag? 1000 kr på vaje avbetalning isf.
Så man får alltså köpa saker på avbetalning fast man är under 18 år .. jag trodde min kompis drev med mig [shake]
Pepparkaksgubbe:

jaag_91_: lutar nog mot det första alternativet
moget.

lutar inte länger, det är

Pepparkaksgubbe:

Ps: jag skrev att man har studiebidrag på 1000 kr och kan därför betala 1000 kr på varje avbetalning, vilket inte är en 10del. oki?

Det är visst en 10:on del om beloppet är 10 000kr... Och som du kanske förstår(eller ja, som du uppenbarligen inte förstår pga din inkompetens så var en 10:on del ett exempel...).

Hur ska jag veta att du för 1000kr i månaden? Studiebidraget är på 1050... Hur ska jag veta vad du ska köpa... du är fett FAIL!

Vi vet inte vad du tänker, eller ja, det gör du inte...
jaag_91_:

Det är visst en 10:on del om beloppet är 10 000kr... Och som du kanske förstår(eller ja, som du uppenbarligen inte förstår pga din inkompetens så var en 10:on del ett exempel...)

Hur ska jag veta att du för 1000kr i månaden? Studiebidraget är på 1050... Hur ska jag veta vad du ska köpa... du är fett FAIL!
.

vem fan sa att det handlar om 10.000? Sa jag ens överhuvudtaget att jag skulle köpa något?

och när jag sa ett exempel på en summa så var det 5.000 kr, vilket inte är en 10del.

Lär dig läsa ordentligt, cp.

Fett fail på dig.