Aviseringar
Rensa alla

Köpa Word enskilt?


Ämnesstartare

Hej. Jag har en mac och vill inte betala 1300 :- för Office paketet - när jag bara behöver word. Kan man köpa Word någonstans enskilt eller så?


   
Citera
Ämnesetiketter

MartinDanck:

Kan man köpa Word någonstans enskilt eller så?

Tror inte det. Men openoffice är både bättre och gratis, kolla på det, jag kör inget annat, och det är kompatilbelt med .doc-filer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OpenOffice har jag. Dock tycker jag att word är bättre.


   
SvaraCitera

Openoffice har väl samma grejer som Word i princip?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådär. Word har fler funktioner, hursomhelst det var inte det som var frågan. Det var, hurvidare man kunde köpa Word enskilt?


   
SvaraCitera

MartinDanck:

Det var, hurvidare man kunde köpa Word enskilt?

nej det kan man inte. men du kan som aristoteles säger använda open office, finns på openoffice.org det är ett gratisalternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MartinDanck:

Sådär. Word har fler funktioner, hursomhelst det var inte det som var frågan. Det var, hurvidare man kunde köpa Word enskilt?

Du kan ju annars ladda ner en kopia nånstanns. Eller kopiera någon annans word-skiva. Eller låna. Har jag för mej funkar[y]


   
SvaraCitera

ms_A:

Du kan ju annars ladda ner en kopia nånstanns. Eller kopiera någon annans word-skiva. Eller låna. Har jag för mej funkar

Eftersom en licens är personlig så är det brott mot licensreglerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

Eftersom en licens är personlig så är det brott mot licensreglerna.

ja, men han kanske har mer än en dator? Då kan han ju ha samma till alla. O e den kopierad lär det väl inte finnas nån licens alls egentligen. Fråga mej inte jag e ingen datafreak 🙂


   
SvaraCitera

MartinDanck:

Word har fler funktioner

...som du varken känner till eller använder. JAG MÅSTE HA FLEST FUNKTIONER KOSTA VAD DET KOSTA VILL JAG [B]BEHÖVER[/B] PHOTOSHOP CS4 OCH VISTA ULTIMATE SRSLY!!!111

ms_A:

Då kan han ju ha samma till alla.

Nej, licensen är per maskin, inte per köpare.

ms_A:

Fråga mej inte jag e ingen datafreak 🙂

Inte jurist heller, uppenbarligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Inte jurist heller, uppenbarligen.

verkligen inte. Mitt namn börjar onekligen på A, men något Abarn är jag inte. Thank God!


   
SvaraCitera

MartinDanck:

Sådär. Word har fler funktioner, hursomhelst det var inte det som var frågan. Det var, hurvidare man kunde köpa Word enskilt?

Exakt vilken funktion saknar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annars finns ju iWorks, gaffeln på OO.org som är ännu mer Aquafierad än OO.org är - vad den nu heter..., Google docs. Annars kanske du kan få låna någon kamrats oanvända licens? Studentutgåvan av M$ Office för Windows vet jag säljs med tre stycken licenser, ergo att man får köra det på tre burkar.


   
SvaraCitera

Jag har word på min mac, och det laggar helvete och stänger av sig själv ibland. HATAR word, ärligt talat. Lägger man in ett diagram i texten så vill datorn explodera, typ. Plus att det inte alls funkar med spaces.

Tänkte bara säga det innan du slänger 1300kr på det.


   
SvaraCitera
Åtta

Hampie:

Annars kanske du kan få låna någon kamrats oanvända licens? Studentutgåvan av M$ Office för Windows vet jag säljs med tre stycken licenser, ergo att man får köra det på tre burkar.

Är inte licenserna personliga då?


   
SvaraCitera