Forumet - köpte K850i.

köpte K850i.

1104 0 13
Tjo Tjo! köpte idag en k850i av en turk på min skola för 300kr. Men problemet är att den är 3G låst : / det står: "Sätt in USIM-kort" när jag försöker använda mitt comviq kort i den,, -.-. Så hur kan jag göra egentligen? Går det att gå till affären och köpa ett 3G-kort? Eller kan jag gå och låsa upp den i t.ex. expert?

mvh/ waicen.

Spana också in:

waicen:

Men problemet är att den är 3G låst : / det står: "Sätt in USIM-kort" när jag försöker använda mitt comviq kort i den,, -.-. Så hur kan jag göra egentligen?

Har du testat att ställa in den på endast GSM? Starta i flygplansläge / flight mode, gå till inställningar, kommunikation, mobilnät, gsm/3g-nät och ställ in på endast gsm. För att Comviq ska skicka dig ett nytt sim som är anpassat för 3G så tror jag det kostar 100:- men behöver du inte behålla ditt nr. så beställ ett nytt gratis för dagens kort är anpassade för 3G.
Frazze:

Har du testat att ställa in den på endast GSM? Starta i flygplansläge / flight mode, gå till inställningar, kommunikation, mobilnät, gsm/3g-nät och ställ in på endast gsm

När jag försökser göra det utan något simkort i så går det ej. Enda jag hinner trycka på är Flygplansläge sen kommer rutan åter igen upp. [confused]

Frazze:

För att Comviq ska skicka dig ett nytt sim som är anpassat för 3G så tror jag det kostar 100:- men behöver du inte behålla ditt nr. så beställ ett nytt gratis för dagens kort är anpassade för 3G.

Jaså? Mycket tack till dina svar Frazze! : ) Men hur beställer jag då ett nytt kort gratis? [cute]