Aviseringar
Rensa alla

köpte K850i.


Ämnesstartare

Tjo Tjo! köpte idag en k850i av en turk på min skola för 300kr. Men problemet är att den är 3G låst : / det står: "Sätt in USIM-kort" när jag försöker använda mitt comviq kort i den,, -.-. Så hur kan jag göra egentligen? Går det att gå till affären och köpa ett 3G-kort? Eller kan jag gå och låsa upp den i t.ex. expert?

mvh/ waicen.


   
Citera

Köp aldrig saker av blattar! Man inte inte lita på dom[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kladdkakan92:

Köp aldrig saker av blattar! Man inte inte lita på dom

ah du har en poäng där men hur kunde jag motstå? 🙂 300kr bara. Egentligen kostar den väl 2500. Men vet du hur mycket ett 3G-kort kostar? och om man man har 3G är det tvång på abonnemang då? thx.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror det går att låsa upp på 3 butiken, annars finns det nog svenska sidor där man kan låsa upp dom. tror allt kostar dock.


   
SvaraCitera

waicen:

Men vet du hur mycket ett 3G-kort kostar? och om man man har 3G är det tvång på abonnemang då? thx.

nae ledsen jag vet inte det ;( pröva gå till nån butik då


   
SvaraCitera
Hando

Tips till nästa gång är att aldrig köpa grejer av folk på skolan, oavsett vem [no-no]


   
SvaraCitera

waicen:

Men problemet är att den är 3G låst : / det står: "Sätt in USIM-kort" när jag försöker använda mitt comviq kort i den,, -.-. Så hur kan jag göra egentligen?

Har du testat att ställa in den på endast GSM? Starta i flygplansläge / flight mode, gå till inställningar, kommunikation, mobilnät, gsm/3g-nät och ställ in på endast gsm. För att Comviq ska skicka dig ett nytt sim som är anpassat för 3G så tror jag det kostar 100:- men behöver du inte behålla ditt nr. så beställ ett nytt gratis för dagens kort är anpassade för 3G.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frazze:

Har du testat att ställa in den på endast GSM? Starta i flygplansläge / flight mode, gå till inställningar, kommunikation, mobilnät, gsm/3g-nät och ställ in på endast gsm

När jag försökser göra det utan något simkort i så går det ej. Enda jag hinner trycka på är Flygplansläge sen kommer rutan åter igen upp. [confused]

Frazze:

För att Comviq ska skicka dig ett nytt sim som är anpassat för 3G så tror jag det kostar 100:- men behöver du inte behålla ditt nr. så beställ ett nytt gratis för dagens kort är anpassade för 3G.

Jaså? Mycket tack till dina svar Frazze! : ) Men hur beställer jag då ett nytt kort gratis? [cute]


   
SvaraCitera

waicen:

Men hur beställer jag då ett nytt kort gratis?

Gå in på comviqs hemsida?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Gå in på comviqs hemsida?

yeah right.


   
SvaraCitera

du får beställa dig ett 3g simkort av din operatör.


   
SvaraCitera

waicen:

yeah right.

[shake]?

Vadå "yeah right."? Gå in på http://www.tele2.se/ och beställ ett jävla 3g kort.


   
SvaraCitera

waicen:

Jaså? Mycket tack till dina svar Frazze! : ) Men hur beställer jag då ett nytt kort gratis?

https://webbutiken.tele2.se/p-order/mobileprepaid/default.asp ...men kan du inte bara låna nåns 3G sim så du kan ändra till GSM-läge för att ditt kort ska funka?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera