Aviseringar
Rensa alla

Köptips in ear hörlurar


Ämnesstartare

Hej, ska köpa nya in ear hörlurar, är väldigt trött på de som följde med min telefon för att de har så dåligt ljud. Jag har ingen speciell budget så jag vill gärna veta vad ni tycker är värt att lägga ut, har tittat på en del strax under 1000kr som verkar bra, t.ex supra nitro men jag undrar ifall det är värt att lägga de pengarna eller ifall man ska skaffa ett par för 300~600kr?  Kom gärna med tips om du vet några lurar som är bra.


   
Citera
Ämnesetiketter
soviet

mitt enda tips jag har att ge dig är att inte köpa de där hörlurarna från urbanista osla. sämre får man fan leta efter. 


   
SvaraCitera
soviet

kostar 200 kronor också. vilket e riktigt mycket för den sunkiga kvaliten 


   
SvaraCitera

Köpte ett par på netto för 99:-
De har fungerat i snart två år och är väldigt bra.


   
SvaraCitera

B.C-:
Hej, ska köpa nya in ear hörlurar, är väldigt trött på de som följde med min telefon för att de har så dåligt ljud. Jag har ingen speciell budget så jag vill gärna veta vad ni tycker är värt att lägga ut, har tittat på en del strax under 1000kr som verkar bra, t.ex supra nitro men jag undrar ifall det är värt att lägga de pengarna eller ifall man ska skaffa ett par för 300~600kr?  Kom gärna med tips om du vet några lurar som är bra.

Vill man ha riktigt bra kvalitet på in-ears och bra klart i hela ljud registret så får man lägga ut ca 800-1000 kr. Några galet bra in-ears är  Philips Fidelio S2
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1719592


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle nog ge rådet och köpa riktiga lurar då de håller betydligt högre kvalitet. In Ear lurar är inte bra kvalitetsmässigt. Livslängden är urusel. Men ska du bara ha slit-o-släng-lurar så kör på In Ear. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

urbanears är helt underbara och mitt bästa köp i år 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ej rekommendera några in ear pga tkr ej en får vad en betalar för, överprisade små rackare. 

Kan rekommendera Sony mdr zx660ap


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svar 


   
SvaraCitera

marshall


   
SvaraCitera

Har ett par Sennheiser cx299, gick väl på typ tre hundra spänn på elgiganten eller nå sånt ställe. Klart nöjd med dem.

Ska du lägga uppemot en tusenlapp kan det nog vara en bra idé att gå någonstans och pröva lite olika. 


   
SvaraCitera

samhällskritikern:
Skulle nog ge rådet och köpa riktiga lurar då de håller betydligt högre kvalitet. In Ear lurar är inte bra kvalitetsmässigt. Livslängden är urusel. Men ska du bara ha slit-o-släng-lurar så kör på In Ear. 

Du vet fan inte vad du pratar om jag har ett par In-ears för över 2000 kronor som är byggda i special aluminium och dom har jag haft i 3 år nu! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har dessa hörlurar fast i universal-version, och de är de bästa hörlurarna jag haft i hela mitt liv! Fantastiskt ljud, kraftfulla (om man använder sig ut av Equalizer etc), och ljudisolerande (både utifrån och inifrån). 
Ska du köpa nya in-ear lurar så rekommenderar jag dem starkt! Glad


   
SvaraCitera

Starkill91 :

Du vet fan inte vad du pratar om jag har ett par In-ears för över 2000 kronor som är byggda i special aluminium och dom har jag haft i 3 år nu! 

varför skulle någon bygga något som är avsett att producera ofärgatljud på mekanisk väg i aluminium, till det priset? det är det dummaste jag hört. vad du är ute efter när det gäller inear-lurar, eller slutna hörlurar rent allmänt är något som är 1, stumt, för att inte få någon oönskad resonans, och 2, som har så hög massa som det bara går, även det för att få bort oönskad resonans. aluminium gör säkert ett hyfsat jobb vad gäller flexibiliteten, men grejen med aluminium är att det inte väger något alls. så du får ett par lättare lurar som potentiellt låter bättre än ett par i plast, men med stor sannolikhet sämre än om du gjort dem i ex. mässing, vilket är lika bra vad gäller stumhet men har mycket högre massa. tillverkarna vet detta, och om du förstår något om ljud och akustik så borde du inte gått på "special aluminium" som ett försäljningsargument. vet man inte nog mycket själv för att inte bli lurad så ska man inte ge rekommendationer till andra. det är inte ens något man behöver googla, det är bara common sense om man förstår akustik och resonans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B.C-: supra nitro men jag undrar ifall det är värt att lägga de pengarna eller ifall man ska skaffa ett par för 300~600kr?

Går att få tag på supra för 600 kr på webhallen i helgen tror jag om du inte redan köpt.

Är väldigt nöjd med ljudet i mina, även om de är lite känsliga. Varje gång man sätter in skiten blir det övertryck som tar ett tag innan det jämnar ut sig, under den perioden låter det bajs. Har bytt par 3 gånger pga otur, varav ett par istället fick vakum i ena snäckan, vilket var snäppet värre eftersom det då inte jämnar ut sig själv utan blir konstant dåligt.

Om man bortser från alla problem jag haft är de dock sjukt värda, det paret jag har nu är jag nöjd med som fan.


   
SvaraCitera